• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان غربالگری کرونا شدند

  • کد خبر : 10978
  • 01 اردیبهشت 1399 - 21:09
یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان غربالگری کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شده اند که موارد ابتلا در این استان مقداری کاهش یافته است. سید وحید احمدی طباطبایی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: در دوران اپیدمی ردیابی افراد در تماس با بیماران یکی از […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شده اند که موارد ابتلا در این استان مقداری کاهش یافته است.

سید وحید احمدی طباطبایی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: در دوران اپیدمی ردیابی افراد در تماس با بیماران یکی از کارهایی است که بهورزان و مراقبین سلامت انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در گروی کاهش احتمال انتقال در هر تماس، کاهش تعداد تماس ها و کاهش مدت زمان عفونت زایی بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته در ۱۰ روز اول اسفندماه میزان سرایت پذیری این بیماری دارای نرخ چهار و در ۱۰ روز اول فروردین ماه سرایت پذیری این بیماری دارای نرخ ۲.۵۲ بوده است.

وی با اشاره به بازگشایی صنوف و تاثیر آن بر اپیدمی کرونا افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از ابتدای اردیبهشت تقریبا تمامی اصناف بجز اصناف پر ریسک شروع به ‌کار کرده‌اند.

احمدی طباطبایی تاکید کرد: باید یک دوره یک هفته‌ای را صبر کنیم تا ببینیم این بازگشایی چه تاثیری در وضعیت اپیدمی در سطح استان و کشور خواهد داشت، اما بازهم تاکید داریم که مردم به خواب غفلت از این ویروس نروند و خیالشان راحت نشود زیرا کرونا همچنان در سطح جامعه در حال گردش است.

وی ادامه داد: منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس در رابطه با تعطیلی مدارس هستیم، اما احتمالا نسخه واحد برای تمامی مناطق کشور پیچیده نخواهد شد و در هر منطقه براساس نوع وضعیت اپیدمی تصمیم گیری بومی گرفته خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان گرد: یکی از معانی فاصله‌گذاری هوشمند این است که اگر موارد ابتلا به کرونا در سطح جامعه مانند قبل روند افزایشی پیدا کند دوباره ادارات، اصناف تعطیل و به روال قبل برخواهند گشت بنابراین در اجرای این طرح نحوه عملکرد و رفتار مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: برای آنکه به مردم هشدارهای لازم برای برخورد صحیح با این ویروس را ارائه دهیم، آمار را عین واقعیت اعلام می‌کنیم زیرا می‌خواهیم مردم این تصور را پیدا نکنند که بیماری کنترل وضعیت عادی شده است  بنابراین این اطمینان را می دهیم که تمامی آمار ارائه شده صحیح و دقیق است.

احمدی طباطبایی گفت: علائم تنفسی همچون تنگی نفس، سرفه و تب از علائم قالب بیماری کرونا بوده اما در موادی ممکن است فرد در ابتدای این بیماری با علائم گوارشی روبرو شده و کاهش حس بویایی نیز می تواند یکی از علائم بیماری کرونا باشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10978
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.