• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان:

۱۰۸ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی استان کرمان نفوذ کرد

  • کد خبر : 3566
  • 03 اردیبهشت 1398 - 12:47
۱۰۸ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی استان کرمان نفوذ کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان از نفوذ ۱۰۸ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی استان کرمان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد. مهدی رجبی زاده در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان بیان داشت: بارش‌های اخیر برای استان کرمان و کشور فرصت خوبی محسوب می‌شود. وی افزود: حدود ۱۰.۵ میلیون هکتار منابع […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان از نفوذ ۱۰۸ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیرزمینی استان کرمان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد.

مهدی رجبی زاده در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان بیان داشت: بارش‌های اخیر برای استان کرمان و کشور فرصت خوبی محسوب می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۰.۵ میلیون هکتار منابع طبیعی در شمال استان کرمان وجود دارد که میزان بارندگی سال زراعی جاری در این منطقه ۲۲ میلیارد متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طی بارش‌های اخیر در هفت هزار و ۴۱۲ سازه آبخیزداری ۳.۲ میلیارد متر مکعب روان آب وجود داشت که ۳۶۰ میلیون متر مکعب آن مدیریت شده و ۱۰۸ میلیون متر مکعب نفوذ به سفره‌های زیرزمینی را شاهد بودیم.

وی بیان داشت: در شمال استان کرمان حدود ۱۱ درصد حوزه آبخیزداری وجود دارد که باعث شده بتوانیم ۳۶۰ میلیون مترمکعب روان آب را کنترل کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به حوزه آبخیز بند مملکت شهر کرمان اشاره کرد و گفت در سال ۹۰ مطالعه در خصوص این منطقه انجام شده که ۴۳ هزار هکتار مساحت این حوضچه است. با توجه به ۱۶۲ میلی‌متر بارندگی و ۱۰.۵ میلیون متر مکعب حجم روان آب‌های این منطقه سبب شده که تهدیدی برای شهرکرمان باشد.

رجبی‌زاده گفت: بر طبق مطالعاتی که انجام گرفته باید ۲۵ سازه سنگ سیمانی هلالی بزرگ و سه پخش سیلاب بزرگ در این منطقه به وجود آید که هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان در بر دارد که اولویت با منطقه ده بالا است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3566
  • منبع : مهر

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.