• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:

۱۰ هزار نفر از استان کرمان برای دریافت بیمه اقدام کرده اند

  • کد خبر : 8736
  • 17 آذر 1398 - 10:55
۱۰ هزار نفر از استان کرمان برای دریافت بیمه اقدام کرده اند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طی یک ماه گذشته تاکنون ۱۰ هزار نفر در استان کرمان برای ارزیابی وسع در هنگام دریافت بیمه ثبت نام کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آذر ماه جاری طرح ارزیابی وُسع در زمینه پوشش اجباری بیمه در کشور اجرا شده که […]

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طی یک ماه گذشته تاکنون ۱۰ هزار نفر در استان کرمان برای ارزیابی وسع در هنگام دریافت بیمه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آذر ماه جاری طرح ارزیابی وُسع در زمینه پوشش اجباری بیمه در کشور اجرا شده که این مهم جزو مسئولیت وزارت رفاه است و فقط اطلاعات به بیمه سلامت ارسال می‌شود و بیمه از این اطلاعات برای آزمون وسع استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: شعار آزمون وسع «پرداخت بر اساس توان، دریافت بر اساس نیاز» است و با اجرای آزمون وسع و صدور دفترچه بیمه، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بستری طبق تعرفه‌های دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: با اجرای آزمون وسع فردی که دفترچه بیمه رایگان دارد، می‌تواند فقط از مراکز درمانی دولتی استفاده کند و کسی که در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کند، می‌تواند از مراکز درمانی خصوصی و دولتی استفاده کنند.

جعفری همچنین مبلغ حق بیمه کامل برای سال ۹۸ را ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر نفر به شرط خانوار ذکر کرد و افزود: طی یک ماه گذشته تاکنون ۱۰ هزار نفر در استان کرمان برای ارزیابی وسع در هنگام دریافت بیمه ثبت‌نام کرده‌اند، در حالی که در استان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

جعفری گفت: تمدید دفترچه بیمه همه کسانی که از قبل دارای بیمه‌نامه بوده‌اند بدون هیچ کم و کاستی قابل تمدید است و کسانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با ارزیابی وسع تحت پوشش قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.