• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
معاون دادگستری کرمان:

۱۷۵۲ پرونده با موضوع طلاق وارد دادگستری کرمان شد

  • کد خبر : 5652
  • 12 مرداد 1398 - 12:15
۱۷۵۲ پرونده با موضوع طلاق وارد دادگستری کرمان شد

معاون دادگستری کل استان کرمان از ورود یک هزار و ۷۵۲ مورد پرونده با موضوع طلاق به درخواست زوج و زوجه به دادگستری استان کرمان طی سال جاری خبر داد.  حمید خالقی صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی چهار ماهه سال جاری یک هزار و ۷۵۲ مورد پرونده با موضوع طلاق به درخواست زوج […]

معاون دادگستری کل استان کرمان از ورود یک هزار و ۷۵۲ مورد پرونده با موضوع طلاق به درخواست زوج و زوجه به دادگستری استان کرمان طی سال جاری خبر داد.

 حمید خالقی صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی چهار ماهه سال جاری یک هزار و ۷۵۲ مورد پرونده با موضوع طلاق به درخواست زوج و زوجه وارد دادگستری استان کرمان شده است.

خالقی اظهار داشت: از این تعداد ورودی پرونده به دادگستری تنها ۵۰ درصد آنها منجر به صدور حکم طلاق شده است و مابقی پرونده ها غالبا با مصالحه زوجین یا رد دعوا از سوی دادگاه حکم به بطلان دعوا صادر شده است.

این قاضی دادگاه خانواده هشدار داد: دخالت ها و پشتیبانی های بی مورد والدین در زندگی زوجین یکی از عوامل مهم در بروز دعاوی خانوادگی است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان افزود: بالای ۵۰ درصد افرادی که به دادگاه خانواده مراجعه می کنند یک طرف دعوا مدعی است دخالت خانواده ها منجر به اختلافات یا تشدید اختلافات بین زوجین می شود.

خالقی بی اطلاع و ناآگاهی زوجین از روابط زناشویی را یکی دیگر از عوامل طلاق دانست و گفت: با نظارت خانواده ها دوران نامزدی به عنوان یک مقطع طلایی قبل ازدواج باید بهترین فرصت برای شناخت زوجین از یکدیگر باشد.

وی با هشدار به اینکه میزان  گفت و گو های کلامی زوجین  کاهش یافته است، گفت: بررسی پرونده های قضایی بیانگر این مطلب است که استفاده نادرست از فضای مجازی در دراز مدت باعث ایجاد روابط غیراخلاقی شده و در از هم پاشیده شدن بسیاری زندگی ها موثر است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.