• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان:

۲۱۰ مجموعه بوم‌گردی در استان کرمان راه‌اندازی شده است

  • کد خبر : 2488
  • 27 اردیبهشت 1397 - 10:13
۲۱۰ مجموعه بوم‌گردی در استان کرمان راه‌اندازی شده است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۱۰ مجموعه بوم‌گردی در استان کرمان وجود دارد گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور بوده و بیشترین بناهای تاریخی را در خود جای داده است. غلامرضا فرخی اظهار‌داشت: بیش از هفت هزار اثر تاریخی در استان کرمان وجود دارد که بیش از هفتصد اثر […]

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۱۰ مجموعه بوم‌گردی در استان کرمان وجود دارد گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور بوده و بیشترین بناهای تاریخی را در خود جای داده است.

غلامرضا فرخی اظهار‌داشت: بیش از هفت هزار اثر تاریخی در استان کرمان وجود دارد که بیش از هفتصد اثر آن ثبت ملی و بین‌المللی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تبریک هفته میراث فرهنگی با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور بوده و بیشترین بناهای تاریخی را در خود جای داده است گفت: با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر حضور گردشگران در استان زیاد شده و حتی در شهرستانهای دوردست استان نیز بناهایی در حال مرمت داریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حوزه مهم و بزرگی است که برای حفاظت از این آثار نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم هستیم افزود: برای ۷ هزار اثر تاریخی نمی‌شود که هفت هزار نفر را نگهبان آنها بگذاریم بنابراین نیازمند همکاری مردم هستیم و حفظ آثار تاریخی باید فرهنگ‌سازی شود.

فرخی با بیان اینکه آثار تاریخی زیادی در شهر کرمان در حال بازسازی و مرمت است خاطر‌‌نشان کرد: مرمت و ساماندهی بازار کرمان همچنان ادامه دارد و تاکنون درب‌های مغازه‌ها تعویض شده و مرمت رواقهای پیرامون میدان تاریخی ارگ نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مرمت قلاع اردشیر و دختر نیز آغاز شده و در سال جدید این مرمت با جدیت پیگیری می‌شود گفت: مرمت ۶ خانه تاریخی در بافت تاریخی منطقه زریسف نیز با اعتبار صد میلیون تومان در حال انجام است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تعلیق تشکل‌های میراث فرهنگی و گردشگری در استان به این دلیل است که قرار است این تشکل‌ها با رویکرد بهتر و جدیدتری راه‌اندازی شوند و در تمام کشور نیز همینگونه است افزود: در استان کرمان بحث ایجاد خانه‌های بوم‌گردی پیگیری می‌شود و در حال حاضر ۲۱۰ مجموعه بوم‌گردی در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌هایی که در استان پیگیری می‌شود احیای بافت تاریخی شهر کرمان است تصریح کرد: در این رویکرد اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی نیز در بافت تاریخی در نظر گرفته شده است چرا که گردشگران خارجی انواع هتل‌ها را دیدند و می‌آیند تا با آداب و رسوم و فرهنگ یک منطقه آشنا شوند و لذا از حضور در هتل‌ها رضایت ندارند.

فرخی با بیان اینکه در طول سال گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم کرمان صنایع دستی تولید کردند افزود: حدود ۵ هزار نفر در استان بیمه صنایع دستی هستند و شهر سیرجان به‌عنوان شهر جهانی گلیم ثبت شد که در بخش‌های اقتصادی و اشتغال این منطقه بسیار مهم است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره مس در کرمان را پیگیری می‌کنیم اظهار‌داشت: صنعت مس‌گری در کرمان باید دوباره رونق داده شود تا در آینده نزدیک شاهد صدای چکش‌ها در بازار کرمان باشیم.

وی از بازدید رایگان موزههای استان کرمان در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری به‌عنوان روز جهانی موزه خبر داد و گفت: استان کرمان دارای ۲۰ موزه است که تمامی موزه‌های استان کرمان از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شامگاه روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری به‌صورت یکسره و رایگان میزبان علاقمندان هستند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=2488
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.