• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
معاون دادگستری کرمان:

۲۹۱ نشست علمی قضائی با حضور قضات استان کرمان برگزار شد

  • کد خبر : 7673
  • 24 مهر 1398 - 11:10
۲۹۱ نشست علمی قضائی با حضور قضات استان کرمان برگزار شد

معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان گفت: با هدف ارتقای سطح علمی قضات ۲۹۱ نشست علمی، قضائی با حضور قضات سراسر استان کرمان در ۲۶ حوزه قضائی برگزار شد. محمدباقر اسلامی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم استانهای جنوب شرق کشور گفت: فهرست ثبت نام کنندگان به […]

معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان گفت: با هدف ارتقای سطح علمی قضات ۲۹۱ نشست علمی، قضائی با حضور قضات سراسر استان کرمان در ۲۶ حوزه قضائی برگزار شد.

محمدباقر اسلامی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم استانهای جنوب شرق کشور گفت: فهرست ثبت نام کنندگان به قوه قضائیه اعلام شده است و منتظر اعلام تاریخ دقیق آزمون کتبی از سوی آموزش قوه قضائیه هستیم.

اسلامی در تشریح عملکرد شش ماهه اول سال ۱۳۹۸مدیریت آموزش دادگستری استان کرمان از برگزاری ۷۹ دوره آموزشی برای قضات و کارمندان اداری دادگستری استان کرمان به میزان ۲۲۸ هزار و ۲۹۲ نفر ساعت خبر داد.

وی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری ۶۰ دوره آموزشی برای کارکنان اداری، شوراهای حل اختلاف، ضابطین به میزان ۲۱۴ هزار و ۵۰ نفر ساعت برگزار شده است.

اسلامی اعلام کرد: در تقویم آموزشی دوره های قضایی دادگستری استان کرمان تعداد ۴۴ دوره آموزش شغلی و بهبود مدیریت و تعداد ۲۰ دوره آموزش عمومی پیش بینی شده که در شش ماهه اول سالجاری تعداد ۱۹ دوره به میزان ۱۴ هزار و ۲۴۲ نفر ساعت اجرا شده است.

وی ارتقای سطح علمی و آموزشی کارکنان شاغل در دادگستری استان کرمان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در شش ماهه اول سالجاری با هدف بررسی عملکرد شعب، تعداد ۱۴ حوزه قضایی ۶۰ مورد ارزیابی علمی و آموزشی قرار گرفته اند.

وی گفت: با هدف ارتقای سطح علمی قضات ۲۹۱ نشست علمی، قضائی با حضور قضات سراسر استان کرمان در ۲۶ حوزه قضائی برگزار شده است و نتایج این جلسات به صورت ماهیانه در سامانه نشست های قضایی، ثبت شده و نتایج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: دراین رابطه تعداد ۲۶۳ برگ گواهینامه نشست های قضایی مربوط به قضات کرمان توسط مرکز آموزش قوه قضائیه در سامانه نشست های قضایی صادر و تهیه پرینت و توزیع توسط مدیریت آموزش کرمان انجام گرفته است.

وی در رابطه با اطلاع رسانی حقوقی، گفت: تمامی سئوالات مطرح شده از سوی قضات دادگستری استان، از مرکز فقهی حقوقی و اداره کل حقوقی قوه قضائیه استعلام انجام می شود که پس از دریافت پاسخ، عین سئوال و پاسخ دریافت شده برای بهره برداری قضات سراسر استان اطلاع رسانی می شود و در شش ماهه اول سالجاری ۵۵ پاسخ دریافت شده و به قضات سراسر استان اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش یک هزار و ۱۵۰ نسخه کتب حقوقی بین قضات توزیع شده است، گفت: چهارمین شماره از مجله حقوقی مدیریت آموزش -معاونت منابع انسانی دادگستری استان، با عنوان فصلنامه «دادبان» چاپ و در دسترس جامعه حقوقی استان قرار گرفته است.

وی در تشریح آخرین وضعیت دوره های کارآموزی قضایی در استان کرمان گفت: دوره دوم کارآموزی قضایی به اتمام رسیده است که تعداد ۱۴ ابلاغ قضایی آن نیز در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره سوم کارآموزی قضایی با تعداد ۲۳ نفر کارآموز قضایی در حال برگزاری است، افزود: گام دیگری که برای جبران کمبود کادر قضایی استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برداشته شد، پیگیری و انجام جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم استانهای جنوب شرق کشور توسط این معاونت است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان گفت: در این رابطه در نیمه اول سالجاری صرفاً مرحله ثبت نام متقاضیان از طریق سایت دادگستری استان انجام شده است. امید است با اتمام این فرآیند گامی در جهت مرتفع شدن کمبود کادر قضایی استانهای جنوب شرق کشور برداشته شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7673
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.