• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان خبر داد:

۳۵۷ نفر آمار نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمان

  • کد خبر : 8731
  • 17 آذر 1398 - 10:41
۳۵۷ نفر آمار نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمان

رئیس ستاد انتخابات کرمان مجموع افرادی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس در استان کرمان ثبت نام کرده اند را ۳۵۷ نفر ذکر کرد. محمدصادق بصیری صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور و استان کرمان به نحو مطلوب در حال انجام است […]

رئیس ستاد انتخابات کرمان مجموع افرادی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس در استان کرمان ثبت نام کرده اند را ۳۵۷ نفر ذکر کرد.

محمدصادق بصیری صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور و استان کرمان به نحو مطلوب در حال انجام است و شب گذشته ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

بصیری ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان در ۹ فرمانداری حوزه انتخابیه اصلی استان کرمان برای ۱۰ کرسی انجام شد.

وی حوزه های انتخابیه استان کرمان را «بافت، رابر، ارزوئیه»، «جیرفت و عنبرآباد»، «بم، فهرج، ریگان و نرماشیر»، «زرند و کوهبنان»، «سیرجان و بردسیر»، «شهربابک»، «کرمان و راور»، «کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج» و «رفسنجان و انار» ذکر کرد و گفت: در تمامی این حوزه یک نماینده و فقط ار حوزه انتخابیه «کرمان و راور» دو نماینده راهی مجلس می شوند.

وی از جمله شرایط ثبت نام برای نمایندگی مجلس را سن ۳۰ سال تمام در روز ثبت نام و حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن عنوان کرد و افزود: ایثارگری یا سابقه یک دوره نمایندگی مجلس هم جزو سوابق تحصیلات افراد حساب شده است.

وی مجموع افرادی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان ثبت نام قطعی کرده اند را ۳۵۷ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۳۱۲ نفر مرد و ۴۵ زن هستند.

وی به تحلیل این آمار از نظر ترکیب جنسی پرداخت و افزود: بر اساس آمار ۱۳ درصد این افراد زن و ۸۷ درصد مرد هستند. در مقایسه با دوره دهم (اسفند ۹۴) حضور بانوان یک درصد افزایش یافته است که نوید بخش حضور بیشتر بانوان در این عرصه است.

بصیری همچنین گفت: به لحاظ شاخص تحصیلات، حداقل مدرک فوق لیسانس است و اگر دوره دکترا را به عنوان تحصیلات عالی در نظر بگیریم شاخص داوطلبان در این زمینه افزایش یافته است و ۱۸ درصد افرادی که ثبت نام قطعی کرده اند دارای مدرک دکترا هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ابراز داشت: از نظر ترکیب سنی بین ۳۰ تا ۷۵ سال در نظر گرفته شده است که میانگین سن جوانان نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

وی گفت: مسن ترین افراد در دوره دهم یک درصد و در این دوره ۰.۵ درصد آمار را تشکیل می دهند.

بصیری عنوان کرد: شش روز برای تشکیل هیئت های اجرایی در فرمانداری های استان فرصت داشتیم که به نحو مطلوبی با همکاری هیئت نظارت شکل گرفته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: هیئت های اجرایی طبق قانون انتخابات از بین ۳۰ نفر از معتمدان اقشار مختلف مردم از طرف فرمانداری ها به هیئت نظارت معرفی می شوند که در نهایت هشت نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو فرعی معرفی انتخاب شدند.

بصیری ادامه داد: بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت های اجرایی بعد از اتمام ثبت نام به مدت ۱۰ روز از ۱۷ تا ۲۶ آذر انجام می شود.

وی به بیان آمار داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان پرداخت و گفت: در حوزه های انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۲۶ مرد، بم، نرماشیر، فهرج و ریگان ۲۸ نفر شامل ۲۵ مرد و ۳ زن، جیرفت و عنبرآباد ۲۰ نفر شامل ۱۹ مرد و یک زن، رفسنجان و انار ۴۵ نفر شامل ۳۸ مرد و ۷ زن، زرند و کوهبنان ۳۵ نفر شامل ۳۰ مرد و ۵ زن، سیرجان و بردسیر ۴۴ نفر شامل ۳۷ نفر مرد و ۷ نفر زن، شهربابک ۲۹ نفر شامل ۲۷ مرد و ۲ زن، کرمان و راور ۱۰۸ نفر شامل ۸۸ مرد و ۲۰ زن و کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب ۲۲ نفر مرد ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: حسین امیری خامکانی نماینده فعلی مردم زرند و کوهبنان برای این دوره از انتخابات ثبت نام نکرد و مابقی نمایندگان فعلی استان کرمان ثبت نام کرده اند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8731

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.