• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد

۴۲ مورد بستری ابتلای قطعی به کرونا در گروه سنی مدرسه در استان

  • کد خبر : 11820
  • 10 شهریور 1399 - 12:37
۴۲ مورد بستری ابتلای قطعی به کرونا در گروه سنی مدرسه در استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا نیمه خردادماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی محدود موارد بستری زیر ۱۵ سال داشتیم که از خرداد به این سمت که پیک دوم این بیماری در استان آغاز شد و تیرماه به اوج رسید؛ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۵ مورد بستری در گروه سنی مدرسه […]

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا نیمه خردادماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی محدود موارد بستری زیر ۱۵ سال داشتیم که از خرداد به این سمت که پیک دوم این بیماری در استان آغاز شد و تیرماه به اوج رسید؛ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۵ مورد بستری در گروه سنی مدرسه (۶ تا ۱۸ سال داشتیم) و ۴۲ مورد قطعی بستری و متاسفانه تعدادی فوتی نیز داشتیم.

دکتر”مهدی شفیعی” امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: رنگ بندی وضعیت استان ها در شیوع کرونا همچنان وجود دارد و وزارتخانه احتمالا ملاک رنگ بندی ها را برای دو هفته آینده تغییر می دهد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ملاک رنگ بندی براساس موارد بستری محتمل و قطعی در جمعیت ۱۰۰ هزار نفر بوده است، افزود: با کم شدن موارد بستری در کشور به دلیل اینکه قرار است زنجیره انتقال قطع شود، شاخص ها به موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله و … تغییر می کند.

شفیعی تصریح کرد: رنگ بندی، وضعیت دو هفته اخیر را به ما نشان می دهد. شاخص ها ما نشان داده است که در استان کرمان طی دو ماه اخیر عمدتا وضعیت قرمز بوده و بیش از ۹۵ درصد از شهرستان ها در وضعیت قرمز و هشدار بوده اند و در دو ماه اخیر خیلی محدود در برخی نقاط وضعیت زرد داشتیم و این متغیر وضعیت ها کار را برای آموزش و پرورش سخت می کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره دستورالعمل بازگشائی مدارس و تغییر روند کار در آموزش حضوری و مجازی بیان کرد: دانش آموز و معلم با این تغییر در برنامه ریزی کلاس حضوری و مجازی چالش پیدا می کنند و باید هر تصمیمی قرار است اجرا شود برای بازه زمانی چهار تا پنج ماهه ثابت باشد تا نظم فکری و آموزشی به هم نریزد.

وی اظهار کرد: تا نیمه خردادماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان خیلی محدود موارد بستری زیر ۱۵ سال داشتیم که از خرداد به این سمت که پیک دوم این بیماری در استان آغاز شد و تیرماه به اوج رسید؛ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۵ مورد بستری در گروه سنی مدرسه (۶ تا ۱۸ سال داشتیم) و ۴۲ مورد قطعی بستری و متاسفانه تعدادی فوتی نیز داشتیم که در برخی گروه های سنی نسبت به گروه سالمندان پیک می زند و این در حالی است که در این شرایط خیلی با هم نیز در ارتباط نبودند.

شفیعی تصریح کرد: با بازگشائی مدارس وقتی جمعیتی در یک فضا قرار داده شود و با توجه به اینکه رفتار بچه ها را نمی شود مدیریت کرد و تغییر برنامه زمانی آمد و رفت، تجمع والدین و … چالش هایی است که اگر زنجیره انتقال در این گروه ها برقرار شود، علاوه بر خطر برای سالمندان، برای خودشان نیز خطرناک است ضمن آنکه امسال آنفلوانزا را نیز داریم که اصلا وضعیت آنفلوانزا قابل پیش بینی نیست.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مدیریت آموزشی در کلان کشور باید به این مسئله کمک کند، بیان کرد: در بحث آموزش گروه های سنی پایین تر امسال باید کشور تصمیم بگیرد و گروه سنی پایین تر حتی اگر یک سال به مدرسه نرود، مشکلی پیش نیاید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید برای گروه های سنی مختلف تصمیمات مختلف گرفته شود و ما در نظارت ها، مولفه های بهداشتی و … آماده همکاری هستیم و به نظر می آید در بحث آموزش برای گروه های سنی، باید تصمیم جدی گرفته شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.