• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان:

۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کرمان مقاوم هستند

  • کد خبر : 7759
  • 28 مهر 1398 - 13:14
۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کرمان مقاوم هستند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم هستند؛ البته بخش قابل توجهی از کار باقی مانده است که انجام می شود. علی اکبر سلطانی نژاد در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان کرمان اظهار کرد: تمام واحدهایی که در […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم هستند؛ البته بخش قابل توجهی از کار باقی مانده است که انجام می شود.

علی اکبر سلطانی نژاد در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان کرمان اظهار کرد: تمام واحدهایی که در زلزله سال ۹۶ استان کرمان دچار آسیب جدی شده بودند در بازه زمانی شش ماهه احداث و تکمیل شد و اکنون در سرویس مردم است.

وی ادامه داد: برای مصوبه زلزله توانستیم توسعه ای نگاه کنیم و عدد و ارقام بیشتری به لحاظ تسهیلات و کمک های بلاعوض و اعتبارات از دولت بگیریم. خوشبختانه آن بخش هم که در سایر نقاط حادثه خیز بوده به نتایج بسیار خوبی رسیده است.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده هیچ دغدغه ای در مناطق زلزله زده استان کرمان وجود ندارد، افزود: اقدامات لازم در شهر و روستاهای کوهبنان و هجدک که کانون زلزله اصلی بود انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بنیاد به عنوان دستگاه حاکمیتی در بخش روستایی مکلف به مقاوم سازی واحدهای مسکونی است و این تکلیف یکی از فعالیت های پیش‌ران ماست. خوشبختانه در سال ها اخیر در این خصوص به حوزه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم ورود کرده ایم.

وی با اشاره به این که استان کرمان داری پنج هزار و ۸۰۰ نقطه روستا و ۶۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر است، افزود: تمامی خدمات گفته شده در استان در دسترس مردم است به گونه ای که در رمشک که از مناطق دور افتاده استان کرمان بوده همین ضریب نفوذ مقاوم سازی انجام شده است.

سلطانی نژاد با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی و طرح هایی که در حوادث اجرا می شود عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه ها، مطالبه جدی مردم در استان و البته تجربه تلخ در زمینه زمین لرزه ما را بر این می دارد که مساله مسکن را به صورت بسیار جدی پی گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید مسکن و مقاوم سازی به صورت جدی در دستور کار بنیاد مسکن استان کرمان است، عنوان کرد: به دلیل حادثه خیز بودن استان کرمان باید کار با شتاب بیشتری انجام شود.

سلطانی نژاد گفت: بیش از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کرمان مقاوم هستند؛ البته بخش قابل توجهی از کار باقی مانده است که انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از نگاه ویژه به بحث احداث واحدهای مسکونی جوانان خبر داد و بیان کرد: کرمان بیشترین سهمیه جذب و صرف این اعتبارات از مرکز را دارد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7759

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.