• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
فرمانده پلیس راه شمال کرمان؛

۶۶ درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی بوده اند‌

  • کد خبر : 283
  • 20 فروردین 1397 - 8:06
۶۶ درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی بوده اند‌

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به سهم ۶۶ درصدی وقوع واژگونی در تصادفات نوروز امسال از کشته شدن ۳۳ نفر و مجروحیت ۲۴۷ نفر در این ایام خبر داد. سرهنگ یوسف نجفی در خصوص سوانح رانندگی ایام نوروز محور‌های مواصلاتی استان گفت: همزمان با ایام پایانی سال ۹۶ و شروع تعطیلات نوروزی، طرح […]

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به سهم ۶۶ درصدی وقوع واژگونی در تصادفات نوروز امسال از کشته شدن ۳۳ نفر و مجروحیت ۲۴۷ نفر در این ایام خبر داد.

سرهنگ یوسف نجفی در خصوص سوانح رانندگی ایام نوروز محور‌های مواصلاتی استان گفت: همزمان با ایام پایانی سال ۹۶ و شروع تعطیلات نوروزی، طرح ویژه انضباط ترافیکی با همکاری ادارات و سازمان‌های خدماتی و امدادی و حضور مضاعف تیم‌های پلیس راه و راهور در محور‌های درون و برون شهری آغاز شد.

وی افزود: در این ایام خاص سال ۱۸۴ فقره تصادف بوقوع پیوست که در اثر آن‌ها ۳۳ نفر فوت و ۲۴۷ نفر مجروح شدند.

سرهنگ نجفی بیان داشت: از مجموع تصادفات فوتی و جرحی ۶۶ درصد واژگونی و ۲۹ درصد برخورد وسایل نقلیه با هم بوده است و همچنین ۵۸ درصد تصادفات در محور‌های اصلی و ۴۱ درصد در محور‌های فرعی و روستایی رخ داده اند.

وی عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و تخطی از سرعت مطمئنه را علل وقوع تصادفات به ویژه واژگونی‌های مرگبار دانست و تصریح کرد: حوادث رانندگی بیشتر در ساعات ۱۲ تا ۱۶ عصر و همچنین ۲۰ تا ۲۴ رخ داده اند و خودرو‌های سواری (بیشتر از نوع پژو و پراید) سهم ۶۳ درصدی در تصادفات داشتند.

سرهنگ نجفی ادامه داد: معادل ۶۱ درصد جانباختگان تصادفات این ایام مربوط به خودرو‌های بومی و ۳۹ درصد جانباختگان مربوط به خودرو‌های غیر بومی بوده است و به لطف خدا علیرغم افزایش ۱۰ درصدی تردد‌های جاده‌ای استان و افزایش کلی تلفات در سطح کشور، آمار جانباختگان سر صحنه معادل ۲۲ درصد کاهش یافته است که در این زمینه حضور خوب و همکاری اورژانس، هلال احمر و دیگر عوامل امدادی جای قدردانی دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان حادثه خیزترین محور‌های استان را به ترتیب بم-کرمان، هفت باغ، سیرجان-بندرعباس، رفسنجان-کرمان و شهربابک -انار اعلام و عامل اصلی وقوع تصادفات در جاده‌های استان را عامل انسانی ذکر کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.