• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11

۷۷۰ روستای کرمان فاقد آب آشامیدنی هستند

  • کد خبر : 6064
  • 31 مرداد 1398 - 10:36
۷۷۰ روستای کرمان فاقد آب آشامیدنی هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: دسترسی به آب شرب و سالم در استان کرمان کم شده و موجب شده است؛‌ به طوری که در بخش آب و فاضلاب روستایی، هنوز ۷۷۰ روستا در استان فاقد آب آشامیدنی هستند. علی رشیدی امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان اظهار داشت: دشت رفسنجان […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: دسترسی به آب شرب و سالم در استان کرمان کم شده و موجب شده است؛‌ به طوری که در بخش آب و فاضلاب روستایی، هنوز ۷۷۰ روستا در استان فاقد آب آشامیدنی هستند.

علی رشیدی امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان اظهار داشت: دشت رفسنجان از یک وضعیت خاص کم‌آبی‌ برخوردار بوده و این مشکل حاد است‌.

وی بیان داشت: هدف اصلی تشکیل کارگروه این است که همه در کنار هم برای حفظ منابع آب هم‌فکری کنیم و هم‌صدا شویم و تا زمانی که به مدیریت واحد در بخش آب نرسیم، هیچ‌وقت مشکل آب حل نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان تصریح کرد: هنوز دستگاه‌های مصرف‌کننده آب در حال سبقت گرفتن در راستای بیشتر مصرف کردن آب هستند و بودجه بیشتر می‌گیرند تا طرح‌های خود را اجرا کنند ولذا وضعیت خوبی نداریم‌.

رشیدی عنوان کرد: سالانه ۶۲ سانتیمتر در دشت رفسنجان و همین متوسط را در استان کرمان افت منابع آبی داریم، در بخش آب شرب و کشاورزی کاملا به منابع زیرزمینی متکی هستیم. در رفسنجان باید منابع آب را در آینده ذخیره کنیم ولی کشاورزان را نباید محدود کنیم چراکه کار تولید و امنیت مواد غذایی را برعهده دارند ولی باید در راستای مصرف و حفظ منابع آبی قدامات موثر و مفید داشته باشند‌.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: دسترسی به آب شرب و سالم در استان کرمان کم شده است؛ به طوری که در بخش آب فاضلاب روستایی هنوز ۷۷۰ روستا در استان فاقد آب آشامیدنی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیش از ۱۳ شهر در استان و ۶۳ درصد جمعیت شهری استان با بحران شدید آب مواجه‌اند و باید فکری کرد اگر نتوانیم منبع پایدار آب برای بخش شرب استان تهیه کنیم و به کرمان نیاوریم در چند سال آینده فاجعه‌ای رخ می‌دهد و در واقع وضعیت منابع آبی مان بسیار بسیار اسفناک است.

رشیدی در بحث خاموشی چاه‌ها بیان داشت: در شهرستان رفسنجان ۳۵ چاه غیرمجاز وجود دارد که باید پلمب شود تا رفسنجان در کشور به صورت الگو باشد که شهری بدون چاه غیرمجاز است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6064
  • منبع : فارس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.