چهارشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
»   آخرین خبرها, اخبار ایران, خبرهای پیشنهادی  »   نام وزارت آموزش‌و پرورش قرار است به این نام تغییر کند؛ «وزارت تربیت رسمی و عمومی»
20 بازدید
۱۸ دی ۱۳۹۶ , ساعت ۱۱:۵۸

نام وزارت آموزش‌و پرورش قرار است به این نام تغییر کند؛ «وزارت تربیت رسمی و عمومی»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه رویکرد اصلی و راهنمای ما در تمام اقدامات وزاتخانه و از جمله در معاونت پرورشی و فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: مطابق این سند قرار است وزارت آموزش و پرورش از یک نهاد علمی و آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و به «وزارت تربیت رسمی و عمومی» تغییر نام دهد و بر اساس این تغییر نام، نگاه به رویکردهای آن، چه در آموزش و پرورش و چه در جامعه تغییر یابد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک شورای معاونین و مدیران کل ستادی و استانی در خصوص مهمترین رویکردهای خود در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح تدوین نظام جامع فعالیت‌های تربیتی و مدیریت مسائل تربیتی با استفاده از صاحب نظران علمی و ساختارهای قانونی از مهمترین سیاست‌های ماست.

وی با بیان اینکه قسمت‌های مهمی از قانون احیای معاونت پرورشی مغفول مانده است، از تعیین کارگروهی برای اجرای کامل مفاد این قانون درحوزه منابع انسانی ، ساختار و محتوا خبر داد.

کاظمی در ادامه گفت: باید به تربیت اخلاقی با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی و تأکید بر مهارت‌های ده‌گانه و عنصر نشاط در فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنایت جدی شود.

کاظمی یادآورشد: باید به استفاده ازظرفیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف پرورشی مخصوصا در تأسیس اردوگاه‌ها، کانون‌ها و دارالقرآن‌های غیردولتی و حتی در برگزاری اردوهای درون و برون استانی توجه ویژه‌ای شود.

وی از آغاز به کارتشکیل یک کارگروه اقتصادی ویژه در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: این کارگروه جهت بهره‌وری منابع مالی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی موجود برای ایجاد منابع مالی پایدار، تحقق و تأمین منابع مالی حوزه پرورشی ایجاد می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تمرکز بر برنامه‌های خرد اثر بخش، کم هزینه، رفتارمحور و مهارت‌ محور، توسعه فناوری اطلاعات در مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی، تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی با رویکرد سطح مدرسه با توجه به سند تحول بنیادین و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

کاظمی افزود: تمرکز بر مدرسه به عنوان کانون اصلی تحول و تحقق تعلیم و تربیت یکی از رویکردهایی است که می توان بر اساس آن گام‌های موثری را در عرصه پرورشی و فرهنگی برداشت.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت مدیریت فضای تربیتی در مدرسه با نگاه هدایتی و نظارتی به جای اجرای فعالیت‌های تربیتی در دستور کار ماست،اظهارکرد: تغییر رویکرد حوزه پرورشی و فرهنگی از نخبه گرایی صرف به عمومی‌سازی و جریان‌سازی فرهنگی، قرآنی و دینی در سطح مدارس از دیگر رویکردهای معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش استفاده از تمام ظرفیت‌های درون و برون دستگاهی از قبیل ستاد همکاری‌ها، بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و سایر تشکل‌ها را در نقش پذیری دانش‌آموزان همچنین کاهش حجم و تجمیع برنامه‌ها را از دیگر رویکردهای خود بیان کرد.

کاظمی افزود: یکی دیگر از رویکردهای معاونت پرورشی و فرهنگی حاکمیت تمرکززدایی و تفویض اختیار در تمامی فعالیت‌های تربیتی با نگاه چابک سازی و بازمهندسی ساختارها در فرآیند فعالیت‌های تربیتی است.

وی کاهش فاصله ستاد و صف را به عنوان یکی از معضلات ادارات و بخش‌های مختلف از جمله دستور کارهای خود برشمرد و اظهار کرد: کمیته کیفیت بخشی به فعالیت‌های تربیتی تشکیل خواهد شد همچنین از تجربه پیشکسوتان این عرصه در همه سطوح استفاده خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این رویکردها و سیاست‌های اعلام شده را با جدیت دنبال خواهیم کرد .

کاظمی با بیان اینکه با تغییر رویکردها، اقدامات خوب و فعالیت‌های ارزشمند و اثر بخشی را می توان در حوزه پرورشی و فرهنگی انجام داد، اظهارکرد: فعالیت‌های پرورشی دو ویژگی منحصر به فرد دارند؛ این فعالیت‌ها را نمی‌توان با اعداد و ارقام سنجید. دیگر اینکه فعالیت‌های پرورشی کیفی و دیر بازده هستند.

وی با تأکید براینکه رویکرد اصلی و راهنمای ما در تمام اقدامات آموزش و پرورش و از جمله در معاونت پرورشی و فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: مطابق این سند قرار است وزارت آموزش و پرورش از یک نهاد علمی و آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و به وزارت تربیت رسمی و عمومی تغییر نام دهد و بر اساس این تغییر نام، نگاه به رویکردهای آن، چه در آموزش و پرورش و چه در جامعه تغییر یابد.

کاظمی با اشاره به اینکه ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم،اظهارکرد: حداقل ۵ ساعت از نظام تعلیم و تربیت باید مرتبط با فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی باشد و از همه مهمتر اینکه قرار است به جای معلم، مربی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

بخشنامه تعیین ضریب حقوق کارکنان از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ابلاغ شد، که بر این اساس ضریب حقوق سال ۹۶ و حداقل و حداکثر حقوق مزایای مستمر شاغلان مشخص شده است. حسین فرزانه معاون توسعه مدیریت...
اسماعیل پهلوانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب با توجه به تکرار تنبیه بدنی توسط معلم خاطی در این شهرستان در راستای احترام به افکار عمومی و پاسخگو بودن مسئولان در حوزه تحت مدیریت از سمت خود استعفا کرد. به گزارش...
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می شود در 10 سال آینده خط تولید محتوا بر عکس شود و محتوای الکترونیک بر محتوای کاغذی پیشی بگیرد. حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین...
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۰۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۴ با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان پرداخت شد. به گزارشروابط عمومی آموزش و پرورش کرمان، حسین میرزایی در مراسم...
گزارش تصویری اولین برف زمستانی سیرجان در سال ۹۶

گزارش تصویری اولین برف زمستانی سیرجان در سال ۹۶

گزارش تصویری از حضور گسترده مردم سیرجان در پای صندوق‌های رای گزارش تصویری از شلوغی شعب اخذ رای سیرجان در دقایق پایانی گزارش تصویری از شلوغی شعب اخذ رای سیرجان در دقایق پایانی گزارش تصویری از فعالیت ستاد حامیان حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سیرجان
تازه‌های عکس
  • آخرین خبرها

  • اوقات شرعی

  • آب و هوا

    سیـــــرجـــــان
    بهمن ۴, ۱۳۹۶, ۱۲:۵۶
    بیشتر آفتابی
    بیشتر آفتابی
    16°C
    فشار کنونی: 1020 mb
    رطوبت: 17%
    سرعت باد: 7 km/h شرقجنوبشرق
    تند باد: 11 km/h
    UV-Index: 5
     
  • اخبار سیرجان

  • کارتون