• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اعلام کرد:

۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری؛ برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان

  • کد خبر : 4794
  • 15 تیر 1398 - 21:49
۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری؛ برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا علیه السلام ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان خبر داد. محمدرضا علیزاده امروز ۱۵ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه های […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا علیه السلام ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان خبر داد.

محمدرضا علیزاده امروز ۱۵ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه های هفدهمین جشنواره ملی امام رضا علیه السلام ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری ربع قرن جشنواره ملی شعر رضوی هستیم، افزود: خدا را شاکر هستیم که به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های دینی فرهنگی در راستای سیره ائمه علیهم السلام و قدردانی از هنرمندان پدیده آورنده این آثار قدم های موثری برداریم.

علیزاده تصریح کرد: جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه ترین جشنواره های حوزه ولایی است که در موضوع ائمه به ویژه امام ضا علیه السلام است.

وی با اشاره به روند اعلام فراخوان و دریافت آثار بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی بیان کرد: تا هفتم تیرماه جاری مهلت ارسال آثار بود که آثار کیفی مناسبی در سه بخش شعر کلاسیک، سپید و ترانه(که امسال به جشنواره اضافه شد) به دبیرخانه واصل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشواره واصل شده که ۳۷۵ اثر در شعر کلاسیک، ۲۵۰ سپید و ۱۰۵ ترانه بوده است افزود: در مرحله اول ۷۵ اثر و در مرحله نهایی ۲۰ اثر انتخاب شده که میهمانان برگزیده جشنواره خواهند بود و از ۹ نفر تقدیر خواهد شد.

علیزاده با اشاره به اینکه دبیر تخصصی جشنواره سیدعلی میرافضلی از شاعران کرمانی است، بیان کرد: در سال گذشته بحث انتقال جشنواره به استان دیگری در راستای سیاست های جدید بنیاد بین االمللی امام رضا علیه السلام مطرح بود که با دستور وزیر و همراهی مدیرعامل بنیاد امسال جشنواره در کرمان تثبیت شد.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال از سیدجواد جعفری که نخستین دوره جشنواره را در سال ۷۲ برگزار کرده و همچنین از عبدالجبار کاکایی و محمدعلی بهمنی از داوران جشنواره و شاعران برجسته کشور تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره شعر رضوی استان کرمان رویدادی خودجوش و برخاسته از متن شعراء و ادیبان استان کرمان بوده و به صورت دستوری برگزار نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر ضوی ۱۷ و ۱۸ تیرماه جاری در کرمان برگزار می شود و مراسم اختتامیه روز سه شنبه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش های اتاق بازرگانی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4794
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.