• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

۳۵۰ هزار نفر از مهاجران و اتباع خارجی، فرصت‌های شغلی استان را اشغال کرده‌اند

  • کد خبر : 5617
  • 09 مرداد 1398 - 13:53
۳۵۰ هزار نفر از مهاجران و اتباع خارجی، فرصت‌های شغلی استان را اشغال کرده‌اند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به نیاز به اشتغال بیشتر برای ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار گفت: بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان مهاجران و اتباع خارجی هستند که اکثریت این نیروها آماده کار هستند و حدود ۳۵۰ هزار نفر فرصت های شغلی استان را اشغال کرده اند […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به نیاز به اشتغال بیشتر برای ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار گفت: بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان مهاجران و اتباع خارجی هستند که اکثریت این نیروها آماده کار هستند و حدود ۳۵۰ هزار نفر فرصت های شغلی استان را اشغال کرده اند که اگر این بازار در اختیار جوانان ما قرار بگیرد، وضعیت متفاوت خواهد بود.

محمدعلی دهقان صبح امروز ۹ مردادماه در جلسه بررسی موانع و مشکلات فضا کسب و کار استان کرمان و راهکارهای بهبود اظهار کرد: در فضای کسب و کار رتبه خوبی در کشور و همچنین در سطح بین المللی نداریم و جای سوال است چرا با وجود همه تلاشی که از سوی مسئولین بالا دستی کشور می شود، وضعیت کسب و کار در کشور اینگونه است؟

وی افزود: در سطح کشور به نسبت بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات، در بخش خدمات تنبل تر هستیم اما در بخش کشاورزی استان که با کمبود آب و شرایط بحران آبی دست و پنجه نرم می کنیم، فضای کسب و کارمان بهتر است، به ما انتقاد دارند.

دهقان با اشاره به اینکه وضعیت بعضی استان ها در بخش دولتی بهتر از بخش خصوصی است و برعکس هم وجود دارد، تصریح کرد: وقتی گفته می شود متوسط کار در بخش دولتی نیم ساعت در روز است، یعنی اگر ۱۶ نفر شاغل هستند، معادل یک نفر کار می کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه همه دولت‌ها سعی دارند اشتغال بخش دولتی را کاهش دهند زیرا اگر جمعیت بخش دولتی به یک‌شانزدهم کاهش یابد، به اندازه یک نفر کار انجام می شود گفت: باید به این سمت برویم که اشتغال را در بخش خصوصی تقویت کنیم.

وی با اشاره به نیاز به اشتغال بیشتر برای ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار افزود: بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان مهاجران و اتباع خارجی هستند که اکثریت این نیروها آماده کار هستند و حدود ۳۵۰ هزار نفر فرصت های شغلی استان را اشغال کرده اند که اگر این بازار در اختیار جوانان ما قرار بگیرد، وضعیت متفاوت خواهد بود.

دهقان تصریح کرد: از طرفی مهاجران استان های کشور نیز عامل مهمی است و علی رغم اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار شغل ایجاد کرده ایم اما بحث مهاجران موجب شده ضریب بیکاری استان بالاتر برود و وضع نسبت به سال قبل از آن بدتر شود و به همه این موارد باید در رتبه بندی فضای کسب و کار توجه بشود.

وی بیان کرد: سعی مدیران استان بر این بوده که فضای کسب و کار را بهبود ببخشند و با تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری، انتظار برای دریافت مجوز از ۲۳۰ روز به ۱۷ روز کاهش یافته، هر چند هنوز مشکلاتی در سرمایه گذاری داریم اما تلاش می کنیم مسیرها کوتاه تر شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به مشکلات موجود گفت: گاهی لایه های میانی کارشناسان ادارات نتوانسته اند خود را وفق داده و اتصالات را برقرار کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5617
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.