• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

۸۷ درصد تسهیلات روستایی کرمان پرداخت شد

  • کد خبر : 9307
  • 27 آذر 1398 - 13:48
۸۷ درصد تسهیلات روستایی کرمان پرداخت شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۸۷ درصد تسهیلات روستایی مصوب سال ۹۸ در استان پرداخت شده است. محمدجواد فدائی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با ذکر این سؤال که در بحث اشتغال چرا آن‌طوری که باید پیشرفت داشته باشیم، نداشته‌ایم، اظهار داشت: برای رفع بیکاری در سال ۹۷ منابع […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۸۷ درصد تسهیلات روستایی مصوب سال ۹۸ در استان پرداخت شده است.

محمدجواد فدائی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با ذکر این سؤال که در بحث اشتغال چرا آن‌طوری که باید پیشرفت داشته باشیم، نداشته‌ایم، اظهار داشت: برای رفع بیکاری در سال ۹۷ منابع خوبی برای اشتغال در استان داشتیم که هم از محل منابع اشتغال روستایی و هم تبصره ۱۸ بوده است.

میزان اشتغال ایجادشده جوابگوی آمار بیکاران نیست

استاندار کرمان ادامه داد: در مجموع نسبتا اشتغال قابل قبولی ایجاد شد اما تعداد متقاضیان به نسبت بالا بوده و همین امر موجب شده آمار بیکاری در استان کمتر نشود.

وی با اشاره به اینکه در بحث ایجاد اشتغال امسال بدتر از سال گذشته هستیم و در استان کرمان متاسفانه در تبصره ۱۸ بسیاری از پرداخت‌های بانک انجام نشده، افزود: در بخش کشاورزی اندکی تسهیلات پرداخت شده در گردشگری و صنعت هم پرداخت داشته‌ایم و بسیاری از بخش‌ها معطل مانده‌اند.

محمدی دبیر شورای بانک‌های استان درباره پرداختی‌ها از تبصره ۱۸ عنوان داشت: از تبصره ۱۸ ماده الف، اعتبارات ابلاغی استان در بخش کشاورزی تاکنون۲۹۳ میلیارد تومان و در در بخش صنعت، معدن و تجارت ابلاغی تاکنون ۸۱ میلیارد تومان بوده، مصوب و پرداختی بانک‌ها در بخش کشاورزی ۹۹ میلیارد تومان است.

عدم انعقاد قرارداد دولت و بانک‌ها مشکل عمده پرداختی‌هاست

وی ادامه داد: مشکل عمده پرداختی‌ها این است که در بحث کشوری تفاهم نامه‌ای بین بانک‌ها و بخش دولتی انعقاد نشده، باتوجه به مصوبه‌های بند ۱۸ در بخش پرداختی بانک کشاورزی در استان ۹۵ درصد پرداختی داشته‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: در بخش پست بانک از ابلاغ ۹۶ میلیارد تومان ۶۷ میلیارد تومان پرداخت شده همچنین بانک توسعه تعاون۱۰۲ میلیارد تومان ابلاغ داشته‌ که ۶۵ میلیارد تومان پرداختی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: میزان ابلاغی به کمیته امداد ۸۷ میلیارد تومان بوده که ۵۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان بیان داشت: آمار بانکی تسهیلات روستایی در مجموع در سال ۹۸ ابلاغی مصوب ۵۵۵ میلیارد تومان بوده که ۴۴۴ میلیارد تومان عقد قراداد شده و ۳۸۹ میلیارد تومان پرداخت شده که در مجموع ۸۷ درصد پرداختی در استان داشته‌ایم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.