• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
استاندار کرمان عنوان کرد؛

افزایش ظرفیت تولید مرغ در کرمان

  • کد خبر : 12784
  • 14 مهر 1400 - 15:50
افزایش ظرفیت تولید مرغ در کرمان

زینی وند گفت:فرصتی به کرمان برای افزایش ظرفیت تامین مرغ داده شد و دامپزشکی و دیگر ارگان‌ها کمک موثری برای صدور مجوز‌ها انجام دادند. علی زینی‌وند  استاندار کرمان صبح امروز ۱۴ مهر در دیدارِ مدیران ادارات دامپزشکی شمال و جنوب استان به مناسبت روز ملی دامپزشکی، سلامت و امنیت روانی جامعه از مواد غذایی را مهمترین رسالت این مجموعه […]

زینی وند گفت:فرصتی به کرمان برای افزایش ظرفیت تامین مرغ داده شد و دامپزشکی و دیگر ارگان‌ها کمک موثری برای صدور مجوز‌ها انجام دادند.

علی زینی‌وند  استاندار کرمان صبح امروز ۱۴ مهر در دیدارِ مدیران ادارات دامپزشکی شمال و جنوب استان به مناسبت روز ملی دامپزشکی، سلامت و امنیت روانی جامعه از مواد غذایی را مهمترین رسالت این مجموعه برشمرد و گفت: یکی از مواردی که کمتر به آن توجه شده است، نقش دامپزشکی در امر پیشگیری و سلامت جامعه است.

او تمرکز بر امر پیشگیری را در اولویت امر سلامت و درمان دانست و بیان داشت: سلامت مردم مبتنی بر پیشگیری و آگاه‌سازی شهروندان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمان ادامه داد: دامپزشکی باید به عنوان یک مرجع در آگاهی‌بخشی و اطمینان خاطر بر سلامت مواد غذایی مورد توجه باشد و از سویی بیشترین نقش‌ها را به سمت نظام دامپزشکی سوق دهند.

زینی‌وند همچنین از اقدامات موثر دامپزشکی کرمان برای تامین مرغ مورد نیاز استان قدردانی کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر، فرصتی به کرمان برای افزایش ظرفیت گوشت مرغ داده شد و دامپزشکی و دیگر ارگان‌ها کمک موثری برای صدور مجوز‌ها انجام دادند تا این مسئله در ظرفیت‌های موجود صورت گیرد.

او ابراز داشت: دامپزشکی در تراز اهمیت و مسئولیتی که در قبال سلامت جامعه دارد، شناخته نشده در حالی که وظایف آن‌ها با تک تک افراد جامعه مرتبط است.

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این دیدار از کاهش فاصله جوجه‌ریزی در استان و کاهش تلفات با کمک دامپزشکی و سرعت عمل در صدور مجوز‌ها نام برد.

او افزود: بعضی از نژاد‌های دامی به دلیل بازدهی پایین، در حقیقت اتلاف نهاده‌های دامی را به همراه داشتند که با کمک دامپزشکی در حال اصلاح و رفع آن‌ها هستیم.

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان نیز در این دیدار گفت: این مجموعه به عنوان یکی از ارکان مهم تامین امنیت غذایی و بهداشت عمومی مواد غذایی است.

 به اشتراک ۵۰ درصد بیماری‌های دامی و انسان اشاره کرد و افزود: بیماری‌هایی، چون هاری، شاربن، تب مالت و کریمه کنگو در برنامه‌های کنترلی دامپزشکی قرار دارند.

رشیدی همچنین از ارتقای فعالیت‌های دامپزشکی و اقدامات این مجموعه در شناسایی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نام برد.

علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب استان نیز به پرورش ۲ میلیون راس دام سبک و سنگین در حوزه هفت شهرستان جنوبی استان و اقدام دامپزشکی برای واکسیناسیون علیه بیماری‌ها اشاره داشت.

او افزود: ۳۰ مرکز بخش خصوصی دامپزشکی در جنوب استان فعالیت دارند.

رضا احمدی رئیس نظام دامپزشکی استان کرمان نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی از مجموعه وظایف و اقدامات این مجموعه پرداخت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.