• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

بانوی کارآفرین سیرجانی با حمایت کمیته امداد برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرد

  • کد خبر : 14432
  • 06 اردیبهشت 1401 - 19:42
بانوی کارآفرین سیرجانی با حمایت کمیته امداد برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کرد

بانوی کارآفرین کمیته امداد سیرجان با راه‌اندازی کارگاه شیرینی‌پزی برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است. ایرانمنش ساکن شهرستان سیرجان است به دلیل جدایی از همسرش در سال ۹۸ با دو فرزند دخترش تحت حمایت کمیته امداد سیرجان قرار گرفت. وی مدت هفت سال است که کار شیرینی‌پزی انجام می‌دهد. وی در […]

بانوی کارآفرین کمیته امداد سیرجان با راه‌اندازی کارگاه شیرینی‌پزی برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

ایرانمنش ساکن شهرستان سیرجان است به دلیل جدایی از همسرش در سال ۹۸ با دو فرزند دخترش تحت حمایت کمیته امداد سیرجان قرار گرفت.

وی مدت هفت سال است که کار شیرینی‌پزی انجام می‌دهد.

وی در مورد شرایط کار و حرفه خود می‌گوید: کار خود را در ابتدا با پخت شیرینی در منزل شروع کردم و با لطف خدا و همکاری کمیته امداد توانستم تجهیزات موردنیاز را خریداری و کارگاه شیرینی فروشی راه‌اندازی کنم.

این بانوی کارآفرین موفق می‌افزاید: با کمک کمیته امداد و دریافت تسهیلات و همچنین حمایت‌های مشاوره‌ای و کارآموزی که از سوی کارشناسان این نهاد انجام شد، با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از کمیته امداد توانستم تجهیزات موردنیاز را خریداری و در گوشه‌ای از منزلم کارگاه شیرینی‌پزی راه‌اندازی کنم و امروز ۱۵ نفر نیروی کار که بیشتر آنان زنان سرپرست خانوار هستند، در کارگاه من مشغول فعالیت هستند.

وی می‌گوید: کمیته امداد با همراهی و بازدیدهای مستمر از کارگاه من باعث رفع کبودها و ارائه مشاوره‌های لازم و هم‌چنین توسعه و پیشرفت کارم شده‌اند. 

این بانوی کارآفرین موفق می‌افزاید: هم‌اکنون با دو شرکت بزرگ در شهرستان سیرجان به‌منظور تأمین شیرینی موردنیاز آن‌ها قرارداد بسته‌ام و شیرینی‌های تولیدی خود را علاوه بر استان کرمان به استان‌های تهران، بندرعباس، شیراز و … ارسال و ماهیانه حدود ۲۵ میلیون تومان درآمد خالص کسب می‌کنم.

خانم ایرانمنش از تولید انواع شیرینی‌های سنتی، فانتزی، مخصوص، باقلوا، قطاب و … در کارگاه شیرینی خود خبر داد.

این بانوی کارآفرین بابیان اینکه کسب رزق و روزی حلال مهم‌ترین انگیزه و عامل پیشرفت کارم بوده می‌گوید: با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم. امروز نه‌تنها به توانمندی رسیده‌ام بلکه برای دیگر خانواده‌های نیازمند نیز کار و اشتغال ایجاد کرده‌ام.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های خوب کمیته امداد از وی می‌افزاید: بدون شک اگر راهنمایی‌ها و همراهی‌های کمیته امداد نبود من نمی‌توانستم این کارگاه را راه‌اندازی کنم و با راه‌اندازی این کارگاه توانستم علاوه بر خودکفایی خود زمینه اشتغال افراد نیازمند دیگری را فراهم کنم. 

این بانوی موفق یکی از مشکلات اساسی کار خود را کوچک بودن فضای کارگاهش اعلام می‌کند و می‌گوید: با توجه به اینکه قسمتی از منزل مسکونی‌ام را به کارگاه شیرینی‌پزی اختصاص داده‌ام با کمبود فضا مواجه هستم که در صورت حمایت مسئولان و کمیته امداد و گسترش کارگاهم می‌توانم علاوه بر تولید بیشتر زمینه اشتغال افراد نیازمند بیشتری اقدام کنم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=14432

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.