• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان:

باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد

  • کد خبر : 8657
  • 13 آذر 1398 - 10:52
باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: متاسفانه باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد. نبود باور جدی برای صادرات در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری […]

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: متاسفانه باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد.

نبود باور جدی برای صادرات در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری کرمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: فعالان اقتصادی علی رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها با همت و تلاش خود صادرات را انجام دادند و رشد میزان صادرات غیر نفتی در چند ماه گذشته نشان دهنده عزم جدی در این بخش بوده است.

او افزود: متاسفانه باور جدی برای صادرات در کشور وجود ندارد این باور در گفته وجود دارد، اما در عمل دیده نمیشود، اما جهت افزایش صادرات نیازمند ان هستیم که باور جدی در عملیات اجرایی دیده شود تا مسائل حل شود.

طبیب زاده با بیان اینکه سال اینده را با عنوان توسعه صادرات نامگذاری می‌کنیم، گفت: مسیر توسعه صادرات در اتاق به صورت مرتب و رصد می‌شود و تلاش می‌کنیم مسیر صادرات تسهیل شود.

او افزود: استان کرمان روابط خوبی با کشور‌های قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ارمنستان و بلاروس داشته است که در سال ۹۶ این عملکرد با کشور‌های قرقیزستان، قزاقستان و روسیه بسیار خوب بوده است.

طبیب زاده بیان داشت: باید این عزم جدی به عنوان یک راهکار موثر در توسعه صادرات استان پرداخته شود و استان کرمان می‌تواند بهترین گزینه برای سنجش موفقیت در این حوزه باشد.

او عنوان کرد: میزان صادرات غیرنفتی در سال ۹۷ میزان ۲.۲ میلیارد دلار بوده است که این میزان به راحتی به ۱۰ میلیارد دلار قابل افزایش است این امار بلندپروازانه است، اما قابل عملیاتی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: تجارت معامله‌ای برد برد است و آغاز راه توسعه فعالیت در حوزه اوراسیا از امروز کلید خواهد خورد و کالا‌های صادراتی با کیفیت را وارد بازار جهانی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=8657

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.