• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

خسارت ۶ میلیارد تومانی استان کرمان از سرقت تابلوها و علائم جاده‌ای

  • کد خبر : 15626
  • 10 خرداد 1401 - 8:42
خسارت ۶ میلیارد تومانی استان کرمان از سرقت تابلوها و علائم جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان خسارت سرقت تابلو، علائم و دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت استان بوده که این مبلغ زیادی است و امیدواریم بتوانیم جلوی این سرقت‌ها را بگیریم چون به‌طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد. […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان خسارت سرقت تابلو، علائم و دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت استان بوده که این مبلغ زیادی است و امیدواریم بتوانیم جلوی این سرقت‌ها را بگیریم چون به‌طور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد.

به گزارش ایسنا، احسان عراقی‌زاده شامگاه دوشنبه ۹ خرداد در نشست هم اندیشی راهداران شمال استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: در بحث اعتبارات راه روستایی امسال بصورت متمرکز از اعتبارات ملی منتقل شد و اعتباری که داشتیم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بود که اکثر آن بصورت اسناد خزانه اسلامی با سررسید ۱۴۰۳ بود.

وی افزود: تخصیص صورت گرفته بر اساس اعتبارات استانی نزدیک به ۴۳۰ میلیارد تومان اسناد خزانه بوده که همه آن برای ساخت و احداث راههای روستایی بود که امیدواریم با توجه به اینکه بیشترین اعتبار را در استانها به استان کرمان داده اند و جذب قیر برای راههای روستایی مربوط به استان کرمان است امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد ساخت و بهره برداری از راههای روستایی در سطح استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر ۶ نقطه حادثه خیز در استان داریم که برای آن اعتبار مصوب داریم اما به همین نقاط مصوب اکتفا نکرده و بصورت امانی ۹۱ نقطه را در سال گذشته اصلاح کردیم که صورتجلسه پلیس شده است. ۱۴ نقطه حادثه خیز رفسنجان در سال گذشته اصلاح شده است و امسال نیز تا پایان شهریورماه چند نقطه اصلاح می شود.
عراقی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته ۸۸۵ نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم در مسیرهایی که بیشترین تلفات جاده ای و تصادفات را داریم راهداری به کمک پلیس راه، نقاط حادثه خیز را ایمن کنند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان خسارت سرقت تابلو، علائم و دوربین های نظارت تصویری و کنترل سرعت استان بوده که این مبلغ زیادی است و امیدواریم بتوانیم جلوی این سرقتها را بگیریم چون بطور مستقیم با جان مردم سر و کار دارد.

عراقی‌زاده افزود: با دادستانهای استان هماهنگی لازم را انجام دادیم و همکاری لازم را دارند تا بتوانیم با کمک قوه قضائیه این موضوع را به سرانجامی برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از جذب ۳۳۰۰ تن قیر از اعتبارات سال ۱۴۰۰ برای استان خبر داد و گفت: این اعتبارات مربوط به اعتبارات ساخت راههای روستایی است و هزار تن دیگر را نیز امروز گرفتیم و به جمع ۳۳۰۰ تن اضافه شد تا راههای روستایی بیشتری را به بهره برداری برسانیم.

عراقی‌زاده در خصوص تقاطع حادثه خیز عبدالله آباد رفسنجان نیز گفت: این تقاطع به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان کرمان به شمار می رود، توافقی با شهرداری رفسنجان داشتیم که قرار شد نقشه های اجرایی را آماده و تصویب کنیم و برای اجرا به شهرداری بدهیم و هزینه ها را شهرداری قبول کرد. این کار را انجام دادیم و منتظر کارهای اجرایی شهرداری هستیم تا از محل اعتبارات خود و مسئولیت های اجتماعی معادن و با کمک مس سرچشمه این کار صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه با کمبود نیروی انسانی در ادارات راهداری استان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد:  اکثر نیروهای باتجربه ما بازنشسته شده اند و برای جایگزینی آنها مجوز استخدام نداریم از نیروهای شرکتی نیز نمی توانیم استفاده کنیم و توان پرداخت حقوق شان را نداریم و با این مشکل در ادارات راهداری مواجه هستیم. البته این مشکل کشوری است و امیدواریم با گشایش اعتبارات، نیروهای بیشتری برای رفسنجان و شهرستانهای دیگر استان استخدام کنیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.