• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15
صبح امروز روی داد؛

سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام

  • کد خبر : 9969
  • 18 دی 1398 - 6:58
سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. به گزارش ایسنا اخبار اولیه حاکی است؛ این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است. به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور ۱۰ […]

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

به گزارش ایسنا اخبار اولیه حاکی است؛ این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۷۰ مسافر و خدمه داشته است.

به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل سقوط این هواپیما در محدوده شاهد و پرند اعزام شده است.

حوالی ساعت شش امروز بود که یک دستگاه هواپیمای ۷۳۷ تنها شش دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر سقوط کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌ است. مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام شده‌است.

دقایقی بعد با انتشار نخستین فیلم‌ها و تصاویر از محل حادثه مشخص شد که حادثه بسیار شدید بوده است، به طوریکه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت:‌ بر اساس شواهد، احتمالی برای زنده بودن سرنشینان هواپیما وجود ندارد.

۰۹:۱۰ : در همین راستا رئیس اورژانس کشور نیز از جانباختن تمام سرنشینان هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت که اجساد غالبا قطعه قطعه هستند و همکاران فوریت‌های پزشکی در حال کمک‌ کردن برای جمع آوری اجساد هستند تا برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شوند.

۰۸:۴۲ : شدت حادثه شناسایی جانباختگان را نیز غیر ممکن کرده است؛ به طوریکه دکتر صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت:‌ با توجه به وضعیت سقوط امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز بسیار سخت است. اجساد تقریبا متلاشی شده‌اند و باتوجه به وضعیت سقوط ، امکان شناسایی مسافران و خدمه پرواز که گفته می‌شود ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز هستند بسیار سخت است.

۰۸:۳۱ : ساعاتی پس از سقوط هواپیما وضعیت ترافیکی در محل سانحه نیز پرحجم شد. به طوریکه سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به ایسنا گفت:‌ ترافیک محدوده صباباتری صباشهر نیمه سنگین است که این ترافیک به علت ازدحام جمعیت ایجاد شده است. همزمان با رحمانی مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا از مردم خواست که از تجمع در اطراف محل سانحه پرهیز کنند تا امکان تردد خودروهای امدادی سلب نشود.

۰۸:۱۸: رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز حدود دو ساعت بعد از سقوط هواپیما تعداد مسافران هواپیما را اعلام کرد و به ایسنا گفت:‌بر اساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.

۰۸:۱۶ : سرهنگ سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران نیز از تامین امنیت محل و آماده‌باش پلیس در محل خبر داد و به ایسنا گفت: دقایقی پس ازسقوط هواپیمای مسافربری در محدوده پرندک تهران، چندین تیم از ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شده و نسبت به تامین امنیت منطقه اقدام کردند. در حال حاضر ماموران در آماده‌باش هستند. شدت حریق به حدی بوده است که امکان عملیات امداد و نجات در دقایق اولیه وجود نداشته است.

۰۸:۱۶ : شدت این حادثه اما به حدی بوده که تیم‌هایی از آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند. سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دراین‌باره به ایسنا گفت: سه تیم حریق و سه تیم نجات به محل سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام شده است.

 

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.