• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در رفسنجان

  • کد خبر : 15822
  • 24 خرداد 1401 - 9:13
شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در رفسنجان

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرمان از شناسایی یک فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF در رفسنجان خبر داد.   به گزارش ایسنا، دکتر سید محسن نژاد قادری عصر امروز ۲۳ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرد مشکوک به تب کریمه کنگو روز شانزدهم خردادماه به مرکز […]

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرمان از شناسایی یک فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF در رفسنجان خبر داد.  

به گزارش ایسنا، دکتر سید محسن نژاد قادری عصر امروز ۲۳ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرد مشکوک به تب کریمه کنگو روز شانزدهم خردادماه به مرکز درمانی مراجعه نموده که پس از بستری، آزمایشات لازم انجام شده و تست او تایید شد. 

وی با ابراز خرسندی از  بهبود حال عمومی این بیمار توضیح داد: بالافاصله پس از بستری بیمار در بیمارستان، بیمار ایزوله شده و درمان دارویی آغاز و با توجه به اهمیت این بیماری، بلافاصله با اداره دامپزشکی هماهنگی های لازم انجام شد تا اقدامات پیشگیری از جمله سم پاشی محل نگهداری دام ها صورت گیرد. 

نژاد قادری ادامه داد: همچنین پرسنل خانه بهداشت منطقه برای آموزش به خانواده بیمار مبتلا، اقدامات لازم را انجام دادند و خانواده و افرادی که با بیمار در ارتباط بودند تحت مراقبت قرار گرفته اند. 

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: انتقال این بیماری از طریق گزش کنه و همچنین تماس مستقیم پوست و مخاط با خون و فرآورده‌های دامی مثل گوشت، امحاء و احشاء دام آلوده امکان‌پذیر است بنابراین خانواده‌ها در خرید گوشت دقت کرده و از مراکز معتبر گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند و پس از گذشت ۲۴ ساعت با دستکش نسبت به خرد کردن گوشت اقدام نمایند.

نژاد قادری تصریح کرد: لازم است از ذبح غیربهداشتی دام اجتناب کرده و محل نگه داری دام‌ها با مشورت اداره دامپزشکی سمپاشی شود. 

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: پس از ورود این ویروس به بدن، بیمار به صورت ناگهانی دچار سردرد، تب، لرز، درد عضلانی، سفتی گردن، گیجی، حالت تهوع و حتی تغییر خلق می شود. در ادامه بیمار دچار علایم خونریزی مثل کبودی پوست و خونریزی از مجاری طبیعی بدن مثل خونریزی از بینی، دهان، مقعد و واژن  شده که در صورت تاخیر در مراجعه و تاخیر در شروع درمان این مشکل می‌تواند جان بیمار را تهدید کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.