2

شگرد جدید تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت‌ها

  • کد خبر : 15449
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
شگرد جدید تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت‌ها

 در زمان حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحدهای تولیدی به کم‌فروشی روی آورده‌اند تا از آن طریق بتوانند به‌نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.چند ماهی است که تولیدکنندگان محصولات شوینده به‌بهانه افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید درخواست‌های متعددی مبنی بر افزایش قیمت […]

 در زمان حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحدهای تولیدی به کم‌فروشی روی آورده‌اند تا از آن طریق بتوانند به‌نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.
چند ماهی است که تولیدکنندگان محصولات شوینده به‌بهانه افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید درخواست‌های متعددی مبنی بر افزایش قیمت را به سازمان حمایت ارسال کرده‌اند اما هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمت‌ها را دریافت نکرده‌اند.
با وجود این، در ۲۸ اردیبهشت در فضای مجازی نامه‌ای از سوی انجمن صنایع شوینده منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات این صنعت از ۵۰ تا ۸۰ درصد داشت، در آن مقطع یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار این موضوع را کذب خواند و گفت: تاکنون هیچ بحثی در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده نشده است و هرگونه افزایش قیمت بدون مجوز ممنوع است.

وی افزود: نامه منتشرشده بدون تاریخ، امضا و مهر است و به‌نظر می‌رسد ناشی از فضاسازی برخی اعضای انجمن و به‌‌منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.
چند روز بعد با وجود عدم ابلاغ رسمی مصوبه سازمان حمایت، بختیار علم‌بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده و آرایش بهداشتی بار دیگر ادعا  کرد ‌که سازمان حمایت با افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی قیمت صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت کرده است.
انتشار اخبارهای نادرست و التهابات بازار در نهایت باعث شد وزیر صنعت در این خصوص اعلام کند: انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالا‌های خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت برخی کالا‌ها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد، باید تولیدکنندگان قیمت‌ها را به قبل برگردانند.
در زمان حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحدهای تولیدی به کم‌فروشی روی آورده‌اند تا از آن طریق بتوانند به‌نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.
مشاهدات بازار نشان می‌دهد کمبود عرضه و کم‌فروشی محصولات شوینده در بازار به وجود آمده است و همین امر باعث نارضایتی مصرف‌کنندگان شده است. به‌نظر می‌رسد برای جلوگیری از این گونه اقدامات باید واحدهای نظارتی ورود پیدا کنند و با این گونه اقدامات خودسرانه تولیدکنندگان برخورد لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15449
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.