• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
10
چهارمین جلسه کمیته اصناف ستاد شهرستانی؛

فعالیت اصناف کم خطر در سیرجان آغاز شد

  • کد خبر : 10675
  • 23 فروردین 1399 - 21:59
فعالیت اصناف کم خطر در سیرجان آغاز شد
سرپرست فرمانداری سیرجان از اجرای طرح ملی فاصله گذاری هوشمند به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سیرجان خبر داد. چهارمین جلسه کمیته اصناف ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا به ریاست سهراب بهاالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان از اجرای طرح ملی فاصله گذاری هوشمند به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سیرجان خبر داد.

چهارمین جلسه کمیته اصناف ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا به ریاست سهراب بهاالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری سیرجان با تاکید بر اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: از امروز ۲۳ فروردین طرح فاصله گذاری هوشمند همزمان با سراسر کشور در راستای کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در سیرجان اجرا می‌شود.

بهاالدینی ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: در این طرح ادارات با حضور دو سوم نیرو از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعداظهر فعالیت خواهند کرد و افراد با سن بالا و دارای بیماری‌های زمینه ایی دورکاری خواهند گرفت.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان نیز گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، صرفا مشاغل کم خطر همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فروردین مجوز فعالیت دارند.

محمد رضا خواجویی افزود:مشاغل پر خطر شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر FMCG (غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا، که همچنان اجازه فعالیت ندارند.

محمد رضا خواجویی با بیان اینکه فعالیت اصناف کم خطر مستلزم دریافت کد بهداشتی ازسایت وزارت بهداشت است گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir از بامداد مورخ جمعه ۲۲ فروردین به مدت یک هفته آماده ثبت نام کلیه واحد‌های صنفی و صنعتی است و بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت نام کننده ارسال خواهد شد.

او تأکید کرد: اصناف می‌بایست تعهدنامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بصورت الکترونیکی در این سامانه تایید نموده و کد بهداشتی را از طریق سامانه مذکور دریافت نمایند.

رئیس کمیته اصناف ستاد شهرستانی مقابله باکرونا افزود: پروتکل‌های بهداشتی در سایت مرکز سلامت محیط و کار به آدرس markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده و اصناف می‌بایست پروتکل بهداشتی مربوط به کسب و کار خود را از طریق این سایت، دریافت نموده و نکات و تذکرات مطرح شده در این راهنما را دقیقاً مورد اجرا قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=10675

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.