• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:

متاسفانه گردشگری جزو اولویت های استان کرمان نیست

  • کد خبر : 12584
  • 07 مهر 1400 - 12:38
متاسفانه گردشگری جزو اولویت های استان کرمان نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با توجه به ظرفیت های زیاد و بی نظیر کرمان اما محیط گردشگری استان توانمند نبوده و متاسفانه صنعت گردشگری جزو اولویت های اول استان نیست. “فریدون فعالی” امروز هفتم مهرماه در نشست با فعالان گردشگری شهرستان سیرجان به مناسبت هفته گردشگری گفت: سرمایه گذار […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با توجه به ظرفیت های زیاد و بی نظیر کرمان اما محیط گردشگری استان توانمند نبوده و متاسفانه صنعت گردشگری جزو اولویت های اول استان نیست.

“فریدون فعالی” امروز هفتم مهرماه در نشست با فعالان گردشگری شهرستان سیرجان به مناسبت هفته گردشگری گفت: سرمایه گذار درحوزه گردشگری با هزینه ۳۰ درصد از میزان سرمایه گذاری در محل به عنوان آورده، فعالیت خود را آغاز می کند و ۷۰ درصد بقیه هزینه لازم برای بهره برداری از طرح از طریق تسهیلات بانکی با سود پایین انجام می گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد گردشگری استان کرمان، این استان باید مقصد گردشگری شناخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری کرمان وجود ندارد و همه دستگاه های نظارتی و سایر دستگاه ها همکاری لازم در این زمینه را انجام می دهند.

وی گردشگری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت ها در دو سال اخیر، اکنون مردم تشنه سفر هستند لذا باید شرایط گردشگری استان را برای پساکرونا آماده کنیم.

فعالی با تاکید برآنکه محیط گردشگری در استان کرمان توانمند نیست، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های زیاد و بی نظیر کرمان اما متاسفانه محیط گردشگری استان توانمند نیست در حالی که توانمندسازی محیط مهمترین شاخص در حوزه گردشگری محسوب می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه صنعت گردشگری جزو اولویت های اول استان نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه منابع دولت در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری محدود است بنابراین لازم است فرمانداری ها با همکاری معین های اقتصادی، شرکت های صنعتی و معدنی و بخش خصوصی این زیرساخت ها را ایجاد کنند.

وی با برشمردن جاذبه های متعدد گردشگری استان عنوان کرد: ۲۶۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر تسهیلات برای استان گرفتیم که استان کرمان در این زمینه بیشترین آورده را نسبت به استان های دیگر داشته است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.