• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

مشکل حادی در زمینه کمبود پزشک در استان کرمان نداریم

  • کد خبر : 5699
  • 14 مرداد 1398 - 11:08
مشکل حادی در زمینه کمبود پزشک در استان کرمان نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کمبود پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در این زمینه مشکل حادی نداریم و سعی می کنیم با جابجایی بین منخصصان در استان مشکلی ایجاد نشود. دکتر مرتضی هاشمیان درباره وضعیت پزشکی استان کرمان اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد ۲۲ بیمارستان دانشگاهی، دولتی، […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کمبود پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در این زمینه مشکل حادی نداریم و سعی می کنیم با جابجایی بین منخصصان در استان مشکلی ایجاد نشود.

دکتر مرتضی هاشمیان درباره وضعیت پزشکی استان کرمان اظهار کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد ۲۲ بیمارستان دانشگاهی، دولتی، خصوصی و نظامی فعالیت می کنند.

وی درباره کمبود پزشک در دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در این زمینه مشکل حادی نداریم و سعی می کنیم با جابجایی بین منخصصان در استان مشکلی ایجاد نشود.

هاشمیان درباره سرانه تخت استان کرمان نیز گفت: افزایش سرانه تخت بیمارستانی نسبت به یک هزار نفر جمعیت ۲٫۲۱ تخت در سال ۹۷ بوده که پیش بینی می شود در سال جاری به ۲٫۲۶ تخت افزایش یابد.

هاشمیان تصریح کرد: این آمار نسبت به سرانه تخت بیمارستان ها در کشور که ۱٫۷ تخت است، وضعیت خوب بخش بستری حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که یکی از دانشگاه‌های تیپ یک و قطب هشت کشوری است را نشان می دهد .

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از لحاظ جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته های بالینی،  حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نسبت به سال ۹۶ و سال ۹۷ میزان ۸٫۲ درصد افزایش داشته که ارتقاء خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی را در این حوزه نشان می دهد.

وی افزود: میزان رضایت‌مندی بیماران از ارائه مراقبت‌های درمانی در مراکز بستری در سال ۹۷ میزان ۸۴٫۱۵ درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲٫۱۱ درصد افزایش داشته است که این عوامل و تلاش و همکاری‌های بین بخشی باعث کاهش و تغییر رفتار مهاجرت بیماران به استان‌های هم جوار برای درمان شده و البته قریب به اتفاق این مهاجرت‌ها و مسافرت‌ها برای درمان بی دلیل و بدون منطق است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5699
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.