• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

نگرانی کرونایی استاندار کرمان

  • کد خبر : 11823
  • 10 شهریور 1399 - 12:51
نگرانی کرونایی استاندار کرمان

استاندار کرمان گفت: نگران هستیم بعد از مراسم روزهای گذشته که برخی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند، سیر نزولی شیوع کرونا در استان دوباره تغییر پیدا کند. دکتر”محمدجواد فدائی” امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان درباره بازگشائی مدارس و آموزش مجازی اظهار کرد: همه دانش آموزان دسترسی به گوشی […]

استاندار کرمان گفت: نگران هستیم بعد از مراسم روزهای گذشته که برخی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند، سیر نزولی شیوع کرونا در استان دوباره تغییر پیدا کند.

دکتر”محمدجواد فدائی” امروز ۱۰ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان درباره بازگشائی مدارس و آموزش مجازی اظهار کرد: همه دانش آموزان دسترسی به گوشی هوشمند ندارند و در همه جا به ویژه روستاها دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در دستورالعمل بازگشائی مدارس، مناطق تقسیم بندی و برای هر وضعیت قرمز، زرد و سفید شرایطی تعریف شده، افزود: در مناطق قرمز فعالیت آموزشی کاملا مجازی و در مناطق زرد تقسیم بندی به صورت کلاس حضوری و مجازی است و ر مناطق سفید کلاس ها برقرار خواهد بود.

فدائی با اشاره به اینکه اجرای پروتکل ها در مناطق سفید سخت است و اگر رعایت شود خیلی خوب است، تصریح کرد: مسئله این است که وضعیت کرونا متغیر است و وضعیت شهرستان ها هفتگی تغییر می کند که آموزش و پرورش می گوید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گیری می کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: هیچ کس اعتقاد ندارد مدارس نباید باز شود یا اینکه آموزش تعطیل شود و همه معتقدند آموزش نباید تعطیل شود اما باید تصمیماتی بگیریم اجرائی باشد و تا آخر عمل کنیم و پای آن بایستیم.

وی اظهار کرد: نقاطی در استان وجود دارد که امکان استفاده از اینترنت را ندارند و برای یک مورد به عنوان نمونه پنج ماه پیگیری کرده ایم و هنوز مسئله سرعت اینترنت حل نشده است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه نگران هستیم بعد از مراسم روزهای گذشته که برخی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند، سیر نزولی شیوع کرونا در استان را تغییر بدهد، اظهار کرد: آمار بستری مبتلایان به کرونا در استان کرمان تا ۲۵ نفر کاهش یافت اما دوباره به ۷۵ مورد رسیده که نگرانی داریم با آغاز فعالیت مدارس مجددا شاهد اوج بیماری باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اعتقاد داریم و تلاش می کنیم که آموزش تعطیل نشود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نظارت کند تا مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش ایسنا، “شهباز حسن پور” رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در پی شیوع کرونا، مدارس غیرانتفاعی خیلی متضرر شدند، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا همکاری لازم (در بحث عدم تاثیر چک های برگشتی و …) صورت نگرفته است.

وی افزود: باید در استان تصمیم گرفته شود که با توجه به مشکلات، به مدارس غیرانتفاعی توجه بیشتری صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11823
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.