• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
سرپرست اداره صمت:

نیروی انتظامی در شکل گیری و نظارت بر اتحادیه صنفی نقش موثری ایفا می‌کند

  • کد خبر : 12917
  • 20 مهر 1400 - 20:16
نیروی انتظامی در شکل گیری و نظارت بر اتحادیه صنفی نقش موثری ایفا می‌کند

به مناسبت هفته نیروی انتظامی، همایش پلیس امنیت با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت، هیات رئیسه اتاق اصناف، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان و رئیس پلیس امنیت عمومی و روسای اتحادیه های صنفی در سالن اجتماعات اتاق اصناف شهرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره […]

به مناسبت هفته نیروی انتظامی، همایش پلیس امنیت با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت، هیات رئیسه اتاق اصناف، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان و رئیس پلیس امنیت عمومی و روسای اتحادیه های صنفی در سالن اجتماعات اتاق اصناف شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سیرجان،‌ رئیس پلیس امنیت عمومی شهرستان سیرجان بیان کرد: هفته نیروی انتظامی متعلق به همه مردم است و نیروی انتظامی از بدنه همین مردم است هرسال به مناسبت هفته ناجا شعاری در نظر گرفته می شود و شعار امسال هفته ناجا ” پلیس هوشمند و امنیت پایدار ” انتخاب شده است.
عادلی در ادامه از سامانه ای که اخیرا برای اماکن عمومی ادارات تهیه شده خبرداد و گفت: حتی استعلام کاربر پلیس راهرو به صورت سیستمی جهت خدمت رسانی سریع تر برای رفاه حال شهروندان است.
وی در بحث صنوف تالار داران، مزون های عروسی، فیلم برداری ها و آرایشگاه های زنانه و مردانه که بیشتر از همه، ما را درگیر خود کرده عنوان کرد: شهرستان سیرجان با توجه به اینکه به اسم شهر دارالحسین معرفی شده برخی موضاعات موجود زیبنده این شهرستان نیست.

عادلی در بحث شرایط بحرانی کرونا خانه باغ هایی که با وجود اعلام ممنوعیت هر گونه برگزاری مراسم ها اقدام به برپایی کردند تخلف خواند و با دستور دادستان ۱۵ خانه باغ شناسایی و بصورت جد برخورد شد و این شناسایی خانه باغ های متخلف ادامه دارد.

ریس پلیس امنیت عمومی شهرستان درباره صنف آرایشگاه های زنانه و مردانه خواستار وارد شدن اتحادیه ها بصورت جدی شد و ادامه داد: تبلیغات و استفاده ابزاری از بانوان از نظر شرعی و قانونی جرم محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی درپایان به مشاورین املاکی که خانه هایی را (ساعتی، هفتگی و ماهیانه) طبق قانون ممنوع است بصورت موقت اجاره می دهند و فاقد مجوز هستند شناسایی و برخورد می شود.

رمضانی سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان در این مراسم گفت: ۱۲ هزار واحد صنفی در سطح شهرستان فعال هستند که مجموعه‌ بزرگی تشکیل می دهند. همکاری اصناف با نیروی انتظامی به چند بعد می توان اشاره کرد که اصل آن حفاظت، حراست و امنیت از اصناف است.
وی استفاده از فناوری جدید سامانه مهار مخفف مرکز هشدار الکترونیک که بصورت ۲۴ ساعت کنترل می شود با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری گفت: سامانه پلیس من در گوشی همراه قابل نصب است و از خدمات این سامانه در حوزه پلیس امنیت، امکان، پیشگیری و راهنمایی ورانندگی اقداماتی صورت گرفته که در کوتاه ترین زمان می توان در سراسر کشور در این سامانه ثبت و بلافاصله پیگیری می شود.

غلامعباس عرب پور سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با بیان اینکه در شکل گیری و نظارت بر اتحادیه صنفی نیروی انتظامی نقش موثری ایفا می کند گفت: در ماده ۴۸ قانون نظام صنفی هیئت کمیسیون نظارتی که دیده شده فرمانده نیروی انتظامی عضو این کمیسیون است و از جایگاه قانونی این نیروی انتظامی یاد کرد.
عرب پور در ادامه افزود واحده های صنفی حساس را آگاه سازی کنیم و به عنوان سفیر امنیت شهر شناخته شوند در حوزه مشاوره فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مسائل موجود در سطح شهر را پیدا و بصورت کارشناسی در صدد حل آنها باشیم . ما نباید اجازه دهیم یک جریان صنفی حرکت کند و برای ما قانون تعیین کند ما به عنوان قانون گذار باید منطقی و معقول آنها را در مسیر قانون وارد و حوزه مدیریتی خود را اعمال کنیم.
عرب پور در پایان از شکاف طبقاتی در سطح شهر آسیب های اجتماعی به دنبال دارد خبر داد و گفت: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب هزینه مضاعف برای مردم است و ما می خواهیم به اسم کمیسیون کار کنیم .

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12917

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.