• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

وجود ۱.۵ میلیون بیسواد در کشور

  • کد خبر : 15840
  • 24 خرداد 1401 - 11:42
وجود ۱.۵ میلیون بیسواد در کشور

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی آخرین آمار بیسوادی در کشور را اعلام کرد و گفت: آمار بیسوادان در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند. علیرضا عبدی در این باره اظهار کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه مسئولیت پوشش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را برعهده داریم؛ سامانه‌ای به منظور پایش وضعیت سواد در […]

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی آخرین آمار بیسوادی در کشور را اعلام کرد و گفت: آمار بیسوادان در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند.

علیرضا عبدی در این باره اظهار کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه مسئولیت پوشش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را برعهده داریم؛ سامانه‌ای به منظور پایش وضعیت سواد در سازمان نهضت سوادآموزی داریم که نشان می‌دهد میانگین باسوادی در کشور ۹۷.۱ درصد است.

وی افزود: آمار بیسوادان در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. البته یک اختلاف آماری داریم. اطلاعات مرکز آمار بر مبنای خوداظهاری در سرشماری‌ها ثبت شده و اختلافاتی با آمارهای ما دارد. در شرف تکوین جریان آمار هستیم.  

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی درباره وضعیت جذب و تامین نیروی انسانی نیز گفت: ما به لحاظ نیرو دچار کمبود نیستیم.   آموزشیارانی که بر حسب تکلیف قانونی، جذب وزارت آموزش‌وپرورش شدند، همکاری شان به قبل از سال ۹۲ برمی‌گشت. پس از آن با ادبیات جدید «آموزش‌دهنده» روبه‌رو هستیم که نیروی ما نیستند و طبق قانون از طریق برونسپاری کار نهضت را پیش می‌برند.

عبدی افزود: موسساتی داریم که با توجه به حجم کار مورد نیاز در هر استان، اقدام به استفاده از آموزش‌دهندگان کرده و دوره‌ها را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما به صورت مستقیم با هیچ آموزش‌دهنده‌ای ارتباط کاری و استخدامی نداریم و آنها نیروهای موسسات هستند گفت: به لحاظ تعداد نیز با کمبود روبه‌رو نیستیم و اگر استانی کمبود نیرو داشته باشد از ظرفیت آموزش‌دهنده‌هایی که فعال نیستند استفاده کرده و با اولویت رشته و مدرک تحصیلی آنها را جذب می‌کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15840

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.