• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

ویلموتس تاج را خانه‌نشین کرد؟

  • کد خبر : 9818
  • 09 دی 1398 - 13:07
ویلموتس تاج را خانه‌نشین کرد؟

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۵ با کسب‌۵۰ رای از ۷۳ رای ماخوذه رئیس فدراسیون فوتبال شده بود، روز گذشته با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال از سمتش استعفا داد. امیر‌مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «متاسفانه پس از حمله قلبی صورت گرفته قبلی در ترکیه و معالجات صورت […]

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۵ با کسب‌۵۰ رای از ۷۳ رای ماخوذه رئیس فدراسیون فوتبال شده بود، روز گذشته با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال از سمتش استعفا داد. امیر‌مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «متاسفانه پس از حمله قلبی صورت گرفته قبلی در ترکیه و معالجات صورت گرفته در این کشور، در روز چهارشنبه گذشته دومین حمله قلبی برای ریاست فدراسیون صورت گرفت که با توجه به مشکلات به وجود آمده و توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، ایشان تصمیم گرفتند ضمن انصراف از ادامه حضور، مطابق اساسنامه فعالیت‌های آتی توسط نایب‌رئیس محترم انجام شود.» با بیماری و بستری شدن ناگهانی رئیس فدراسیون فوتبال آن ‌هم پس از انتقادها و هجمه‌های زیادی که بابت قرارداد مارک ویلموتس از سوی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس متوجه مسئولان فدراسیون فوتبال بخصوص او شده بود، شایعه احتمال کناره‌گیری و استعفای مهدی تاج سرخط خبرهای ورزشی رسانه‌ها شد! به نظر می‌رسید رسانه‌ها و برخی از افراد و بدنه فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش می‌خواستند جامعه را برای استعفای تاج آماده کنند و سرانجام این اتفاق دیروز رخ داد و تاج پس از ۳ سال و ۸ ماه ریاست بر فدراسیون فوتبال از سمتش استعفا داد و شاید هم استعفا داده شد! کنار رفتن ناگهانی تاج آن هم در اوج انتقاد و بهت رسانه‌ها و نمایندگان مجلس و فوتبال‌دوستان از نحوه قرارداد فدراسیون و ویلموتس که ظاهرا غرامت‌۱۰۰‌میلیاردی روی دست فوتبال ایران گذاشته، خود شوک بزرگی بود و به نظر می‌رسد عده‌ای بر آن بوده‌اند تا صورت مسئله پاک شود. حتی زمزمه‌هایی مبنی‌بر فشار برخی نهادها به رئیس فدراسیون فوتبال برای کناره‌گیری آرام و بی‌سر‌و صدا که شائبه دخالت دولت در فدراسیون فوتبال را ایجاد نکند و شاخک‌های فیفا را نجنباند که فوتبال ایران را تعلیق کنند، به گوش می‌رسید. اگر چنین باشد احتمالا استعفای تاج در شرایط عادی و با اراده و خواست خودش نبوده‌ و او به خاطر گاف بزرگی که خودش و دوستانش در قرارداد ویلموتس داده‌اند، ناچار شده تن به خواسته بالادستی‌ها بدهد و کنار برود تا بیشتر از این فوتبال ضربه نخورد.
حال این سوال پیش می‌آید که در نبود تاج چه کسی فدراسیون فوتبال را تا انتخابات مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که اردیبهشت ۹۹ برگزار خواهد شد، اداره خواهد کرد؟ حقیقت آن است که فدراسیون فوتبال پس از استعفای نابهنگام مهدی تاج از ریاست، اوضاع نابسامانی دارد و مشخص نیست با این شرایط چه کسی سکاندار فدراسیون خواهد شد. پس از این‌که علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون از سمت خود کناره‌گیری کرد، این فدراسیون هنوز جانشین کفاشیان را نشناخته است. مهدی تاج حتی مدت‌هاست سرپرست نایب‌رئیسی اول را تعیین نکرده که این مسئله هم در نوع خود جالب است و همین‌مسئله به شایعه بازگشت احتمالی کفاشیان به فدراسیون دامن زده است. از طرفی نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند است. نایب‌رئیس دومی که هم‌اکنون ریاست سازمان لیگ فوتبال را هم بر‌عهده دارد و از طرفی بازنشسته است. در این بین نایب‌رئیس سوم یا همان نایب‌رئیس بانوان فدراسیون، لیلا صوفی‌زاده است. فردی که گفته می‌شود قبول نکرده جانشین مهدی تاج شود و طبق اساسنامه فدراسیون در شرایطی که هیچ‌کدام از نواب‌رئیس نتوانند یا نخواهند جانشین رئیس شوند، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فعالیت‌های فدراسیون را به عهده می‌گیرد. در شرایط فعلی برخی از اعضای هیئت‌رئیسه هم شرایطشان مشابه بهاروند است و عبدالکاظم طالقانی و فریدون اصفهانیان جزو بازنشستگان محسوب می‌شوند. در این بین و از میان اعضای هیئت‌رئیسه تنها محمود شیعی و هدایت ممبینی هستند که بازنشسته محسوب نمی‌‌شوند و شاید یکی از آن‌ها عهده‌دار مسئولیت فدراسیون فوتبال شود.‌ البته عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال از برگزاری نشست برای تصمیم‌گیری پیرامون استعفای مهدی تاج خبر داد. عبدالکاظم طالقانی در خصوص استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «من با استعفای تاج مخالف هستم، چون در ماده ۳۸ و بند ۲ اساسنامه چنین موضوعی پیش‌بینی نشده است.» این در‌حالی بود که شکوری، سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال به شبکه خبر گفت: «تا زمان انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال، امور فدراسیون‌ برعهده من است.»
ویلموتس از ایران به فیفا شکایت کرد
همزمان با خبر استعفای تاج رسانه‌ها نوشتند سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از فسخ قراردادش به فیفا شکایت کرده و به دنبال گرفتن غرامت از ایران است. فدراسیون فوتبال هم متقابلا این شکایت را از مارک ویلموتس انجام داده است. به گزارش مشرق، ویلموتس پیش از بازی با عراق به خاطر عدم تعهد فدراسیون فوتبال در پرداخت قراردادش، یک طرفه اقدام به فسخ قرارداد کرده بود اما بعد از جلسه مسئولان فدراسیون در ترکیه با وی، پول این مربی بلژیکی پرداخت شد تا او چند روز قبل از دیدار با عراق به اردوی تیم ملی اضافه شود. ویلموتس حتی بعد از باخت به بحرین و ابهام در صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد، از بازگشت به تهران خودداری کرد تا چالش وی با فدراسیون فوتبال به اوج برسد. در حالی که فدراسیون در هفته‌های گذشته تاکید کرده طرفین به دنبال یک راهکار برای رسیدن به توافق هستند، جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت رسمی خبر از شکایت ویلموتس به فیفا و اقدام مشابه فدراسیون فوتبال داد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.