• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10
رئیس سازمان حج و زیارت استان خبر داد:

پیش‌بینی حضور ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از استان کرمان

  • کد خبر : 7370
  • 15 مهر 1398 - 9:24
پیش‌بینی حضور ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از استان کرمان

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون ۸۱ هزار و ۶۰۰ کرمانی برای سفر معنوی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. محمود عرب نژاد امروز ۱۴ مهرماه در ستاد استانی اربعین افزود: در حال حاضر ثبت نام سفر معنوی اربعین در ۷۲ شهر استان کرمان در دست انجام است. وی با […]

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: تاکنون ۸۱ هزار و ۶۰۰ کرمانی برای سفر معنوی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

محمود عرب نژاد امروز ۱۴ مهرماه در ستاد استانی اربعین افزود: در حال حاضر ثبت نام سفر معنوی اربعین در ۷۲ شهر استان کرمان در دست انجام است.

وی با اشاره به این مطلب که ثبت نام های انجام شده در سامانه سماح از برآورد انجام شده برای زائران اربعین، بیشتر شده است، اظهار کرد: تاکنون ۸۱ هزار و ۶۰۰ کرمانی برای سفر معنوی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و احتمال دارد که زائران اربعین از استان کرمان تا مرز ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان با اشاره به این مطلب که شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان به ترتیب بیشترین ثبت نام برای پیاده روی اربعین را داشته اند، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۱۴ دفتر مجوز دار دائم و ۱۰ دفتر موقت در سطح استان ثبت از زائران اربعین را انجام می دهند.

براساس این گزارش، استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی فعالیت ها بر خواسته از عشق و ارادت مردم و مسئولان به ساحت مقدس امام حسین (ع) است و این عشق و ارادت نتیجه تجربیات معنوی است که هر فردی به شکلی داشته است افزود: تجربیات سفر معنوی اربعین هر ساله افزایش می یابد و نتیجه آن افزایش قابل توجه متقاضیان این سفر است.

فدائی با تاکید بر اینکه بی شک امسال نیز زائران اربعین تجربیات معنوی جدیدی خواهند داشت و این تجربیات موجب افزایش استقبال زائران اربعین در سال های آینده خواهد شد اظهار کرد: با توجه به افزایش شمار زائران اربعین در سال جاری لازم است که تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل آنها اندیشیده شود تا مشکلی در این زمینه برای زائران ایجاد نشود.

وی گفت: موضوع ساماندهی جاماندگان اربعین نیز بر عهده فرمانداری ها گذاشته شده تا با همکاری دستگاه های اجرایی امکانات مورد نیاز را تامین کنند تا این برنامه در کمال آرامش، امنیت، نظم، انضباط و حصول معنویت مطلوب انجام شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم درباره اعتبار گذرنامه ها نیز باید مشخص شده و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود تا افرادی که به مرزها مراجعه می کنند بدانند که چه شرایطی وجود دارد و خود را با آن شرایط تطبیق دهند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=7370
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.