• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
9
رییس پلیس پیشگیری استان کرمان اعلام کرد

کشف بیش از ۸ تن گیاهان داروئی قاچاق در استان کرمان

  • کد خبر : 12941
  • 20 مهر 1400 - 21:43
کشف بیش از ۸ تن گیاهان داروئی قاچاق در استان کرمان

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه منابع طبیعی طی یک سال اخیر ۸۱۳۷ کیلوگرم گیاهان داروئی قاچاق در استان کشف و ۱۵۰ مورد اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی با وسعت ۱۱۸۷ هکتار توسط همکاران یگان حفاظت اتفاق افتاده است. سرهنگ”علیرضا پریور” امروز ۲۰ مهرماه در رزمایش پلیس و یگان […]

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه منابع طبیعی طی یک سال اخیر ۸۱۳۷ کیلوگرم گیاهان داروئی قاچاق در استان کشف و ۱۵۰ مورد اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی با وسعت ۱۱۸۷ هکتار توسط همکاران یگان حفاظت اتفاق افتاده است.

سرهنگ”علیرضا پریور” امروز ۲۰ مهرماه در رزمایش پلیس و یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی کرمان به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت داخلی کشور را به عهده دارد و وظایف این نهاد در ۱۶۰ وظیفه کلی و بیش از ۵۶۰ وظیفه جزئی تقسیم بندی شده و گسترده ترین و فراگیرترین سازمان در کشور است که فعالیت شبانه روزی دارد.

وی افزود: تامین امنیت داخلی، وظیفه سنگین و بسیار مهمی است که به عهده ناجا گذاشته شده که تاکنون به بهترین وجه از پس آن برآمده اما در کنار این وظایف گسترده و روشن، بخشی از وظایف به صورت خاص و تخصصی به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که این موارد پنهان مانده و بسیاری از افراد جامعه از این خدمات مطلع نیستند.

پریور تصریح کرد: ما در نیروی انتظامی از بسیاری از سازمان ها حراست می کنیم و در حفظ اموال عمومی و بیت المال وظایفی در قالب یگان های حفاظت سازمان هایی از جمله راه و شهرسازی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، محیط زیست، دادگستری، امور اراضی و … به ناجا واگذار شده و اقدامات گسترده ای در این حوزه صورت می گیرد.

رییس پلیس پیشگیری استان کرمان بیان کرد: طی یک سال اخیر در بحث سازمان ملی زمین و مسکن ۱۹۱ هکتار اراضی تصرف شده در استان کرمان رفع تصرف شده که ارزش ریالی آن ها بالغ بر ۳۴۷ میلیارد ریال بوده و ۱۷۵ فقره پرونده قضائی برای افراد در این رابطه تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه منابع طبیعی ۸۱۳۷ کیلوگرم گیاهان داروئی قاچاق کشف و ۱۵۰ مورد اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی با وسعت ۱۱۸۷ هکتار توسط همکاران یگان حفاظت اتفاق افتاده است.

پریور با اشاره به خلع ید ۲۶۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی از دست متصرفان اظهار کرد: توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در یک سال اخیر در استان کرمان ۵۱۹ قلم اشیاء تاریخی از قاچاقچیان کشف و ۵۷ نفر در این رابطه دستگیر شده اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف موفق به انجام بهتر وظایف در حوزه های تعریف شده، باشیم.

به گزارش ایسنا، “علی بابایی” فرماندار کرمان نیز در این رزمایش اظهار کرد: شهرستان کرمان ۴۵ هزار متر مربع مساحت دارد که باید در دورترین نقاط آن برای مردم تامین امنیت شود و در سطح استان برای هر اقدامی از نیروی انتظامی کمک گرفته می شود و این نهاد نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به ویژگی های نیروی انتظامی از جمله ولایت پذیری، از جان گذشتگی و … اظهار کرد: همین ویژگی ها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را از نیروهای مسلح سایر کشورها متمایز می کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.