• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
رئیس پلیس فتا استان کرمان خبر داد:

کلاهبرداری سایبری با ترفند تور‌های ارزان قیمت

  • کد خبر : 5428
  • 02 مرداد 1398 - 13:18
کلاهبرداری سایبری با ترفند تور‌های ارزان قیمت

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شیوه جدید مجرمان فضای مجازی در ارسال پیامک‌های دروغین ثبت نام تور‌های ارزان قیمت خبر داد و گفت: کلاهبرداران با این روش اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده اند. سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: با افزایش خرید بلیط‌های تابستانه، افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر […]

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شیوه جدید مجرمان فضای مجازی در ارسال پیامک‌های دروغین ثبت نام تور‌های ارزان قیمت خبر داد و گفت: کلاهبرداران با این روش اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده اند.
سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: با افزایش خرید بلیط‌های تابستانه، افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر تخفیفات ویژه تلاش می‌کنند کاربران را فریب داده و به سایت‌های جعلی هدایت کرده و بعضاً مبالغ زیادی از حساب شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
وی افزود: درصورتی‌که قصد ثبت‌نام در تور‌های گردشگری دارید باید به این نکته توجه کنید که در کنار فعالیت سایت‌های معتبر، ده‌ها سایت جعلی نیز از طرف کلاهبرداران با اهداف مجرمانه طراحی می‌شود که در این ایام اقدام به تبلیغات آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک‌های انبوه می‌کنند و نوید تور‌های مسافرتی ارزان‌قیمت را به کاربران می‌دهند.
رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطر نشان کرد: همیشه نشانی سایت‌های اصلی و سایر سایت‌های مهم را شخصاً در نوار نشانی یا آدرس‌بار برنامه مرورگر گوشی هوشمند یا رایانه خود تایپ کرده و از باز کردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف تبلیغ شده جدا خودداری کنید و در استفاده از پروتکل امن https دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید.
وی تصریح کرد: شهروندان برای ثبت‌نام و تهیه بلیط به مراکز و سایت‌هایی که در پورتال و درگاه رسمی هریک از مراکز حمل‌ونقل عمومی مثل هواپیمایی کشوری، حمل نقل ریلی و حمل نقل جاده‌ای معرفی‌شده، مراجعه کنند و از خرید بلیط از سایت‌های واسط که به‌صورت غیرمجاز به فروش بلیط می‌پردازند، خودداری کنند.
این مسئول انتظامی در پایان گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=5428
  • منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.