• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
12
معاون اوقاف استان:

۱۵۰۰ هکتار باغ پسته موقوفه در استان کرمان وجود دارد

  • کد خبر : 9803
  • 09 دی 1398 - 12:43
۱۵۰۰ هکتار باغ پسته موقوفه در استان کرمان وجود دارد

معاون اوقاف استان کرمان از وجود بیش از یک هزاو ۵۰۰ هکتار باغ پسته موقوفه دراین استان خبر داد و گفت: حدود یک هزار هکتار از این اراضی در شهرستان‌های زرند، رفسنجان و کرمان متمرکز است. به گزارش خبرنگار مهر، سجاد افشار پور صبح دوشنبه در همایش تجلیل از کارگران باغات موقوفه استان کرمان با […]

معاون اوقاف استان کرمان از وجود بیش از یک هزاو ۵۰۰ هکتار باغ پسته موقوفه دراین استان خبر داد و گفت: حدود یک هزار هکتار از این اراضی در شهرستان‌های زرند، رفسنجان و کرمان متمرکز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد افشار پور صبح دوشنبه در همایش تجلیل از کارگران باغات موقوفه استان کرمان با اشاره به اقدامات اوقاف در احیا و توسعه موقوفات اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته موقوفه در استان کرمان وجود دارد که قریب به یک هزار هکتار از این اراضی در شهرستان‌های زرند، رفسنجان و کرمان است.

وی افزود: ۱۰۰ نفر نیروی کار دائم در این باغات زیر نظر مباشران و ناظران این اداره مشغول به کار هستند.

افشار پور گفت: در حوزه اراضی کشاورزی چند اولویت مهم در بخش باغات پسته در دست اقدام داریم که مهمترین آن استفاده بهینه از منابع آبی است. اجرای طرح‌های لوله گذاری، سیستم‌های نوین آبیاری و استخرهای ذخیره سازی از جمله اقدامات انجام شده در جلوگیری از هدر رفت آب در این اراضی است.

وی به اقدامات عمرانی انجام شده در بازدهی بیشتر محصولات پسته، به اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در بیشتر سطح اراضی باغی موقوفه استان اشاره کرد و گفت: اصلاح باغات پسته از طریق جوان سازی، تغییر رقم و الگوی کشت، کود دهی و سم پاشی در راستای مبارزه با آفات از جمله اقدامات اجرا شده در این باغات است.

معاون بهره وری اوقاف کرمان تصریح کرد: وجود اراضی کشاورزی مستعد برای طرح‌های سرمایه گذاری در کرمان مورد توجه طرح‌های سازمان اوقاف گرفته که در این راستا مشوق‌هایی در قالب وام برای توسعه طرح‌های کشاورزی با ارزش افزوده برای موقوفات در نظر گرفته شده است.

افشار پور گفت: نیات بیشتر موقوفات کشاورزی استان مربوط به برنامه‌های روضه خوانی و عزاداری ماه محرم است و احیا این باغات موجب اجرای نیات واقفان خیراندیش می‌شود.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف کرمان تصریح کرد: تلاش در خدمت به موقوفات و احیا نیت وقف توفیق و یکی از با ارزش ترین خدمات‌ها است و اوقاف به منظور ایجاد انگزیش و قدردانی از خدمت گذاران به موقوفات وظیفه دارد از زحمات شما بزرگواران تجلیل کند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9803

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.