• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

  • کد خبر : 15422
  • 07 خرداد 1401 - 10:36
۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه بازدید سرزده از حوزه‌های امتحانات نهایی در شهر جیرفت گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند. رضا رضایی در این بازدید افزود: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در شاخه نظری از یکم خرداد ماه جاری در ۲۳۲ حوزه امتحانی […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه بازدید سرزده از حوزه‌های امتحانات نهایی در شهر جیرفت گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

رضا رضایی در این بازدید افزود: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در شاخه نظری از یکم خرداد ماه جاری در ۲۳۲ حوزه امتحانی آغازه و بیست و هشتم خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: گفت: ۲۵ هزار و ۶۳۰ دانش آموز پایه دوازدهم استان امسال امتحان نهایی دارند که این امتحانات به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رضایی افزود: امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه‌ای (با سوالات واحد، برنامه معین و به طور همزمان از سوی آموزش و پرورش منطقه و در مدرسه)، به صورت توصیفی برگزار می‌شود، نتایج آزمون‌های کتبی، در کنار سایر ابزارهای کیفی – توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری نهایی در خصوص ارتقای دانش آموزان، بهبود و جبران ضعف‌ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دوره متوسطه اول بر اساس مصوبه ستاد امتحانات استان، بازه‌ی زمانی برگزاری آزمون‌های این دوره در تمامی پایه‌ها از ۳۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد، امتحانات پایانی برای پایه هفتم و هشتم به صورت داخلی و آموزشگاهی برگزار می‌شود، برای پایه نهم سوالات به صورت هماهنگ استانی و به صورت رمز شده به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و در ۱۲۱۴ مدرسه در سطح استان با برنامه معین و به صورت همزمان و با سوالات واحد از سوی اداره کل این آزمون‌ها برگزار می‌شود و تصحیح اوراق در مدرسه صورت می‌گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در این سال‌ها، سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم با حفظ کامل شرایط امنیتی، به صورت فایل رمز شده و یک روز قبل از امتحان ارسال می‌شود و رمز سوالات با فاصله‌ی زمانی یک ربع تا ده دقیقه قبل از شروع آزمون در اختیار رئیس حوزه اجرا قرار گرفته و سوالات در حوزه‌ی آزمون چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر به کارگیری نیروهای مجرب و متعهد در حوزه‌های اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۱۰ ناظر استانی هم نظارت دقیق بر فرآیند امتحان به حوزه‌های اجرا را بر عهده دارند و اوراق امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم نظری هم به صورت تجمیعی و در ۱۳ حوزه تصحیح می‌شود.

بر پایه این گزارش: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در سفر به شهرستان جیرفت از حوزه‌های امتحانی فرهیختگان، صدریه و زینبیه بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15422
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.