• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

۴ درصد هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه‌اند

  • کد خبر : 15747
  • 23 خرداد 1401 - 9:26
۴ درصد هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بیمه‌اند

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان حدود ۷۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان داریم که تقریبا ۳ هزار نفر آنها بیمه شده‌اند.  کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان صنایع دستی اقدام به دریافت مجوز نمی کنند، گفت: براساس برآورد مبتنی […]

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان حدود ۷۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان داریم که تقریبا ۳ هزار نفر آنها بیمه شده‌اند. 

کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان صنایع دستی اقدام به دریافت مجوز نمی کنند، گفت: براساس برآورد مبتنی بر جمعیت شناسی حدود ۷۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان داریم. 

به گفته وی، ۱۵ هزار هنرمند صنایع دستی استان از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز فعالیت گرفته اند و بانک اطلاعاتی آنها در سامانه میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور ثبت شده است. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری استان کرمان در ادامه درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی استان گفت: از سال ۱۳۸۹ طرح بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی مصوب شد و تا سال ۹۱ یا ۹۲ این طرح اجرا می شود اما بار مالی زیادی به دولت تحمیل می کند ضمن آنکه تعدادی نیز از این طرح سوءاستفاده می کنند و این طرح متوقف می شود. 

وی افزود: بیمه شدگان فرش دستباف و صنایع دستی استان کرمان در آن بازه زمانی حدود ۱۲ هزار نفر است که تقریبا ۳ هزار نفر آنها در حوزه صنایع دستی هستند(فرش دستباف در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است). 

حسین زاده بیان کرد: بعد از مصوب شدن قانون حمایت از استادکاران و فعالان صنایع دستی در سال ۱۳۹۶، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال های ۹۷ و ۹۸ این موضوع را پیگیری کرد و سهمیه ای برای استان ها گرفت. به طوری که سهمیه سالانه کل کشور حدود ۸۰۰ نفر که سهم هر استان حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر است و استان کرمان سهمیه خود را جذب کرده است. 

وی ادامه دار بودن این روند را وابسته به منابع دولت برای تامین دانست و عنوان کرد: مشکل بیمه فعالان صنایع دستی کشوری است و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیر حل مشکل بیمه هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی هستند. 

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=15747
  • منبع : ایسنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.