• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

۵۰ هزار نفر از آمار بی‌سوادان استان را افاغنه تشکیل می‌دهند

  • کد خبر : 9712
  • 07 دی 1398 - 10:40
۵۰ هزار نفر از آمار بی‌سوادان استان را افاغنه تشکیل می‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر از آمار بیسوادان استان را افاغنه تشکیل می دهند، بیان کرد: بیشترین آمار بی سوادی استان کرمان را در شهرستان رودبار و کمترین آمار را در کوهبنان داریم. احمد اسکندری‌نسب صبح امروز شنبه در جلسه شورای سوادآموزی استان کرمان با اشاره به […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر از آمار بیسوادان استان را افاغنه تشکیل می دهند، بیان کرد: بیشترین آمار بی سوادی استان کرمان را در شهرستان رودبار و کمترین آمار را در کوهبنان داریم.

احمد اسکندری‌نسب صبح امروز شنبه در جلسه شورای سوادآموزی استان کرمان با اشاره به ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها ۴۷ درصد از مردم ایران باسواد بودند که در سرشماری سال ۹۵ این عدد به ۸۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ باسوادی در گروه سنی شش سال به بالا به بیش از ۹۳ درصد رسیده است تصریح کرد: آمار بیسوادان استان کرمان براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۵۵ هزار و ۱۵۰ نفر بوده که بیش از ۸۲ هزار نفر خانم و بیش از ۷۲ هزار نفر مرد بوده اند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر از آمار بیسوادان استان را افاغنه تشکیل می دهند، بیان کرد: کرمان از این حیث در حد متوسط کشوری قرار دارد و بیشترین آمار بی سوادی در شهرستان رودبار و کمترین آمار را در کوهبنان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ایجاد مراکز یادگیری محلی برای آموزش مهارت ها، راه اندازی حلقه های کتاب و کتابخوانی در استان، خواندن با خانواده و … در راستای سوادآموزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزش مقدمات رایانه نیز در دستور کار سوادآموزی است، افزود: بیشترین مشکل در شناسایی افراد بیسواد استان است که قرار شد دهیاران و بخشداران در این زمینه همکاری داشته باشند اما عملی نشد و مشکل وجود دارد.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: در زمینه استقرار عدالت آموزشی و افزایش نرخ باسوادی در استان تلاش می کنیم زیرا هرچه میزان علم و سواد در کشور بیشتر باشد، میزان جرائم و آسیب های اجتماعی کمتر می شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=9712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.