• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
رییس بیمه سلامت سیرجان تشریح کرد:

۹۰ درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت

  • کد خبر : 13990
  • 21 آذر 1400 - 19:13
۹۰ درصد خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان؛ طبق تفاهم نامه‌ منعقده بین سازمان بیمه سلامت و با معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پوشش خدمات ناباروری که تاکنون ستاره بودند از جمله خدمات نازایی مربوط به زوجین نابارور، به میزان۹۰ درصد تحت پوشش قرار گرفت.مهدی موحدیان درباره این […]

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان؛ طبق تفاهم نامه‌ منعقده بین سازمان بیمه سلامت و با معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پوشش خدمات ناباروری که تاکنون ستاره بودند از جمله خدمات نازایی مربوط به زوجین نابارور، به میزان۹۰ درصد تحت پوشش قرار گرفت.
مهدی موحدیان درباره این خبر افزود: خدمات آزمایشگاه، دارو، پاراکلینیک و نیز اقدامات مرتبط با سقط‌های درمانی نیز در حال حاضر تحت پوشش بیمه قرار دارد و جهت شناسایی زوجین دچار مشکل ناباروری علاوه بر سامانه‌ای که معاونت درمان در اختیار دارد، از طریق مدیریت نشان هم می‌توان اقدام کرد؛ ضمن این که از مراکز طرف قرارداد نیز خواسته شده تا افرادی که بیمه ندارند را جهت برخورداری از پوشش بیمه به سازمان بیمه سلامت معرفی کنند.
رییس بیمه سلامت سیرجان در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، اظهار کرد: هزینه این خدمات طبق بررسی های معاونت درمان وزارتخانه، در بخش دولتی برای خدمت میکروانجکشن پنج میلیون تومان فارغ از دارو، برای آزمایش و پاراکلینیک و خدمت IUI دو میلیون تومان هزینه دارد. هزینه IVF در بخش خصوصی حدود هشت میلیون تومان است که با اضافه کردن هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک حدود ۲۰ میلیون تومان می‌شود.
وی افزود: زوجین می توانند به مراکز درمان ناباروری طرف قرارداد در تمامی کشور مراجعه کرده تا از این خدمات بهره مند شوند همچنین جهت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

شایان ذکر است دکتر ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز چند روز پیش اعلام کرد: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، میکرواینجکشن، IUI و FET با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی در بخش‌های عمومی غیردولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره مند شوند. این خدمات از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و صد هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا شش میلیون و نهصد هزار تومان در بخش عمومی غیردولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13990

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.