• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

آغاز احداث گلخانه سبزی و صیفی واحد سیدان شرکت سیرجان بنیاد

  • کد خبر : 4636
  • 11 تیر 1398 - 22:44
آغاز احداث گلخانه سبزی و صیفی واحد سیدان شرکت سیرجان بنیاد

عملیات احداث پروژه گلخانه سبزی و صیفی واحد سیدان شرکت کشاورزی سیرجان بنیاد در راستای استراتژی های کلان هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس آغاز شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، فاز اول گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شرکت کشاورزی سیرجان بنیاد در واحد سیدان به مساحت ۵ هکتار تا […]

عملیات احداث پروژه گلخانه سبزی و صیفی واحد سیدان شرکت کشاورزی سیرجان بنیاد در راستای استراتژی های کلان هلدینگ کشاورزی و دامپروری فردوس پارس آغاز شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، فاز اول گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شرکت کشاورزی سیرجان بنیاد در واحد سیدان به مساحت ۵ هکتار تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد. این پروژه در راستای طرح جامع احداث گلخانه در سطح کشور توسط هلدینگ فردوس پارس اجرا می‌شود.

عظیم رجایی مدیر عامل هلدینگ فردوس پارس، با اشاره به اینکه مدیریت دانش ساخت و بهره برداری از طرح‌های احداث گلخانه در کشور فراهم است، یادآور شد: در حال حاضر احداث ۴۰ هکتار گلخانه مدرن در شرکت‌های تحت پوشش هلدینگ کشاورزی و دامپروری در سطح کشور در حال اجرا می‌باشد.

رجایی؛ احداث گلخانه را در راستای ایجاد امنیت غذایی از یک‌سو و ضرورت توجه به محصولات ارگانیگ و باکیفیت و مدیریت مصرف منابع آبی و اشتغال پایدار و صادرات محصولات کشاورزی می‌باشد.

طبق برآورد‌های انجام‌شده، شرکت سیرجان بنیاد با تکمیل نهایی فاز اول این پروژه در سطح ۵ هکتار قادر خواهد بود سالانه ۱۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای تولید کند که این میزان تولید برای ۵۰ نفر نیروی انسانی به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور با سه مشکل و چالش جدی مواجه می‌باشد:راندمان پایین سیستم‌های انتقال و توزیع و مصرف آب در بخش کشاورزی ۲-ضایعات زیاد محصولات کشاورزی در حین برداشت، حمل، نگهداری و مصرف ۳-و از همه مهمتر تکنولوژی محصول (اعم از بذر- نهال- و دام)، که یکی از روش‌های علمی و تکنولوژی هاس مدیریت سه چالش فوق را توسعه گلخانه‌های مدرن درمناطق دارای مزیت نسبی می‌باشد. علیرغم تمام بحث‌های جدی پیرامون سه چالش فوق، ضایعات مصرف آب و محصولات کشاورزی بالا می‌باشد و با استفاده از بذر و نهال‌های پر تولید و ارتقاء ژنتیکی و پتانسیل تولید دام‌های سبک و سنگین کشور میتوان مصرف آب در بخش کشاورزی را به شدت کاهش داد.

رجایی افزایش صادرات و تولید محصول بازار پسند را از دیگر مزایای محصولات گلخانه‌ای دانست و افزود: بسیاری از کشور‌ها محصولات سبزی و صیفی مورد نیاز را از تولیدات گلخانه‌ای تامین می‌کنند بنابراین با افزایش تولیدات می‌توانیم در بازار‌های صادراتی حضور پررنگ تری داشته و تولید این محصولات را در محیط باز بدلیل مصرف زیاد آب محدود نماییم.

همچنین وی تصریح کرد: با هدف ارتقای توان فنی کارشناسان و متقاضیان توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده آموزش‌های علمی و اجرایی به طور مستمر و منسجم در دستور کار این گروه می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=4636

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.