• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12
با کمک خیران صورت گرفت؛

آغاز بهره برداری از ۵ مدرسه جدید در سیرجان

  • کد خبر : 6984
  • 03 مهر 1398 - 9:52
آغاز بهره برداری از ۵ مدرسه جدید در سیرجان

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بهره برداری از ۵ مدرسه تازه ساز در شهرستان سیرجان آغاز شد. رئیس آموزش و پرورش سیرجان گفت با ساخت این مدارس ۶۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی شهرستان سیرجان اضافه شد و بیش از ۲ هزار دانش آموز امکان تحصیل در مدارسی استاندارد و مستحکم را پیدا کردند. […]

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بهره برداری از ۵ مدرسه تازه ساز در شهرستان سیرجان آغاز شد.
رئیس آموزش و پرورش سیرجان گفت با ساخت این مدارس ۶۰ کلاس درس به ظرفیت آموزشی شهرستان سیرجان اضافه شد و بیش از ۲ هزار دانش آموز امکان تحصیل در مدارسی استاندارد و مستحکم را پیدا کردند. آقای اکبر محیاپور افزود از این ۵ مدرسه ، ۴ مدرسه با ۴۸ کلاس درس را خیرین با صرف ۱۶ میلیارد تومان هزینه احداث کرده اند و یک مدرسه ۱۲ کلاسه هم با صرف ۴ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی ساخته شده است .
رئیس آموزش و پرورش سیرجان همچنین از اتمام کار ساخت مجتمع ورزشی پاریز ، استخر شنای دانش آموزی و کانون فرهنگی بازنشستگان سیرجان با هزینه ۲۰ میلیارد تومان از کمکهای خیرین و اعتبارات دولتی خبر داد و گفت : در این بخش هم خیرین بیش از ۸۰ در صد هزینه ها را پرداخت کردند. اقای محیاپور گفت از استخر دانش آموزی سیرجان بیش از ۱۰ هزار دانش آموزاستفاده خواهند کرد و کانون فرهنگی یاد شده هم به ۳ هزار و ۵۰۰ بازنشسته فرهنگی خدمات رسانی خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش سیرجان با اشاره به اینکه از دیروز ۷۰ هزار دانش آموز سیرجانی در ۲۶۰۰ کلاس درس ؛ سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند گفت امسال ۳ هزار نفر به تعداددانش آموزان شهرستان سیرجان افزوده شده است. آقای محیاپور افزود برای آغاز سال تحصیلی جدید ، ۸۰ مدرسه در سیرجان با کمک ۲ میلیارد تومانی مردم و خیرین ، تجهیز و زیبا سازی شد.
رئیس آموزش و پرورش سیرجان همچنین گفت ۳۵ درصد دانش آموزان سیرجانی در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند و ۵۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه هم درهنرستان های فنی و حرفه ای یا کار و دانش تحصیل می کنند که هر دو مورد بسیار بالاتر از میانگین کشوری و استانی است .

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=6984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.