• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

آمار بستری‌های کرونایی در استان کرمان از ابتدای همه‌‌گیری به مرز ۴۰ هزار نفر رسید

  • کد خبر : 12718
  • 12 مهر 1400 - 12:23
آمار بستری‌های کرونایی در استان کرمان از ابتدای همه‌‌گیری به مرز ۴۰ هزار نفر رسید

کرونا در ادامه روند نزولی خود در کرمان ۱۰۴ بیمار را راهی بیمارستان کرد تا شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به مرز ۴۰ هزار نفر برسد. کرونا در ادامه روند نزولی خود در پیک پنجم خود در استان کرمان در شبانه روز گذشته ۱۰۴ بیمار دیگر راهی بیمارستان کرد تا شمار بیماران قطعی کرونا […]

کرونا در ادامه روند نزولی خود در کرمان ۱۰۴ بیمار را راهی بیمارستان کرد تا شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به مرز ۴۰ هزار نفر برسد.

کرونا در ادامه روند نزولی خود در پیک پنجم خود در استان کرمان در شبانه روز گذشته ۱۰۴ بیمار دیگر راهی بیمارستان کرد تا شمار بیماران قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری به مرز ۴۰ هزار نفر برسد.

واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است و شمار جانباختگان کرونا در استان این روزها به نسبت روزهای سخت و سیاه کرونایی مردادماه حدود ۷۰ درصد کاهش داشته و به گفته مسئولان میزان مرگ و میر افراد غیرواکسینه ۱۱ برابر کسانی است که واکسن کرونا زده‌اند.

خوشبختانه زائران اربعین استان کرمان هم که این روزها به صدر اخبار آماده‌اند، حالشان خوب است و به گفته مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا کنون گزارشی مبنی بر بستری زائران زیارت اربعین به دلیل ابتلا به کرونا در استان نداشتیم با این وجود به افرادی که به سفر اربعین رفته‌اند توصیه کرد ۱۰ تا ۱۴ روز خود مراقبتی داشته باشند.

از سوی دیگر علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به خبر منتشر شده از قول وی در روزهای گذشته در ارتباط با تست کرونای زائران پیاده‌روی اربعین از استان کرمان اظهار داشت: به دلیل بی‌دقتی و کار غیرحرفه‌ای یک خبرنگار و یک رسانه، این خبر خوراکی برای رسانه‌های بیگانه تبدیل شد.

وی با بیان اینکه خیلی از کسانی که در اتاق‌های فکر بیگانه حضور دارند مانند لاشخور آماده هستند تا چیزی بر زمین بیفتد و از همه طرف به آن حمله کنند گفت: متأسفانه انتشار این خبر باعث شد که آرمان‌ها، ارزش‌ها و زوار امام حسین(ع) را مورد هجمه قرار بگیرند.

استاندار کرمان ادامه داد: اصل ماجرا این بود که در جلسه ستاد کرونای استان کرمان که وظیفه آن کنترل و دقت در مراقبت و سلامت مردم در برابر کرونا است گاهی برای دقت بیشتر دستگاه‌ها برای روی برخی مسائل تاکید زیادتری شده و یا برای توجه بیشتر مسئولان به سلامت مردم در برخی مسائل اغراق می‌شود که رسانه‌ها باید به این موضوعات توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگرانی در ارتباط با زوار اربعین امام حسین (ع) در استان کرمان وجود ندارد افزود: همه زوار ما با واکسن به این سفر عظیم معنوی رفتند و تا کنون هیچ کدام از زائران استان کرمان بستری هم نشدند که با انتشار بی‌دقت این خبر هم در حق کرمان و هم در حق زائران استان اجحاف شد.

زینی‌وند با عنوان اینکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از زائران ما توفیق تشرف به این سفر معنوی را پیدا کردند گفت: در بررسی اولیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گزارشی ارائه شده که ما را بر آن داشت به دستگاه‌ها مربوطه تذکر داده که دقت بیشتری در بررسی سلامت زائران انجام دهند.

وی با بیان اینکه این یک تذکر در یک جلسه داخلی بود که به یک تیتر غیر حرفه‌ای از زبان استاندار کرمان تبدیل شد افزود: این تصور ایجاد شد که استاندار کرمان گفته “از تمامی زائران اربعین تست گرفته شده و اکثریت قریب به اتفاق آنها به کرونا مبتلا شدند.”

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مخابره همین تیتر باعث شد هجمه عظیمی علیه ارزش‌ها و زوار عزیز ما ایجاد شود و متاسفانه اصلاحیه این خبر هم دیده نشد و کسی توجهی به آن نکرد گفت: اینجا است که باید بدانیم، چقدر دندان‌های درنده و وحشی منتظر و مترصد هستند که به هر بهانه‌ای به ارزش‌های ما حمله کرده و بین مردم ما تفرقه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای منتظر بودند از کاه، کوه ساخته و ناجوانمردانه به زوار کربلای امام حسین (ع) بتازند افزود: به خیلی‌ها اجحاف شد که ممکن است قابل جبران هم نباشد در حالی که باید قدم‌های زوار امام حسین (ع) را بوسید و بر چشم گذاشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12718
  • منبع : تسنیم

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.