• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
مقام آمریکایی:

ادعای ترکیه درباره کشته شدن سرکرده داعش را تایید نمی‌کنیم

  • کد خبر : 16587
  • 12 اردیبهشت 1402 - 19:49
ادعای ترکیه درباره کشته شدن سرکرده داعش را تایید نمی‌کنیم

یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن نمی‌تواند ادعای ترکیه درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای ترکیه را تایید کند.به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی در واکنش به سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای ارتش ترکیه گفت که تا کنون هیچ […]

یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن نمی‌تواند ادعای ترکیه درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای ترکیه را تایید کند.
به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی در واکنش به سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درباره کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای ارتش ترکیه گفت که تا کنون هیچ نشانه‌ای که نشان دهد سرکرده گروه داعش کشته شده باشد، ندیده‌ایم.
این مقام آمریکایی که با رادیو صدای آمریکا مصاحبه می‌کرد، افزود: «هیچ اطلاعاتی که ادعای ترکیه درباره کشته شدن سرکرده داعش در شمال سوریه را تایید کند، نداریم».
رئیس جمهوری ترکیه شامگاه یک شنبه اعلام کرد که نیروهای سازمان اطلاعات این کشور(MIT) سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه را طی عملیاتی کشته‌اند.
وی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، «ابو حسین القریشی»، سرکرده گروه تروریستی داعش طی عملیاتی که روز شنبه توسط نیروهای سازمان اطلاعات این کشور در سوریه انجام شد خنثی شده است.
اردوغان با بیان اینکه ترکیه به مبارزه با گروههای تروریستی بدون تبعیض ادامه خواهد داد، افزود: ابو حسین القریشی از مدتها پیش تحت رصد سازمان اطلاعات ملی ترکیه بود. 
داعش روز ۳۰ نوامبر گذشته از کشته شدن «ابو حسن الهاشمی» سرکرده این گروه و جایگزینی ابو حسین القریشی به جای او خبر داده بود.
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شمال سوریه گفته، عوامل اطلاعاتی ترکیه و نیروهای نظامی محلی با حمایت ترکیه روز شنبه منطقه‌ای در جیندرس در شمال غربی منطقه عفرین را مسدود کرده بودند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.