• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11
استاندار:

استان کرمان جزو رتبه‌های پایین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

  • کد خبر : 13722
  • 08 آبان 1400 - 15:25
استان کرمان جزو رتبه‌های پایین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور جزو رتبه های پایین است گفت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های مقابله با کرونا در جامعه می تواند بسیار خطرناک باشد. علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان با بیان اینکه وضعیت شیوع […]

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور جزو رتبه های پایین است گفت: عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های مقابله با کرونا در جامعه می تواند بسیار خطرناک باشد.

علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان با بیان اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور شکننده و رو به افزایش است افزود: کرمان در زمینه واکسیناسیون کرونا از متوسط کشوری بالاتر است اما تزریق واکسن در برخی نقاط کرمان از این میزان بالاتر یا پایین است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۶ درصد از جمعیت کشور نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند اما افرادی نیز برای تزریق واکسن مقاومت می کنند که باید با راهکارهای مختلف اقناع سازی شوند.

استاندار کرمان اظهار داشت: سطح آمادگی مراکز آموزشی برای بازگشایی خوب است، هر چند نگرانی هایی نیز وجود دارد که باید حداقل استانداردها را اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: طرح هوشمندسازی به صورت پایلوت در سه استان کشور در حال انجام است و در آینده نزدیک بجز شهرهای قرمز همه فعالیت ها عادی انجام می شود و برای اعمال و اجرای طرح هوشمند سازی باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

زینی وند گفت: نوع هدف گیری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با کرونا باید بر این مسائل و زمینه‌سازی برای اجرای طرح هوشمند باشد و به رغم رعایت دستورالعمل های مبارزه با کرونا فرمانداران از تصمیمات  و اقدامات اقتضایی غافل نشوند.

آمار بالای ترددهای جاده ای در شمال کرمان نگران کننده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: طبق آخرین نقشه رنگ بندی کرونا از چهارم آبان، شهرستان شهربابک در وضعیت قرمز، چهار شهرستان نارنجی، ۱۱ شهرستان زرد و هفت شهرستان وضعیت آبی هستند.

محمدصادق بصیری، دلیل قرمز بودن شهرستان شهربابک همجواری با شهرستان مهریز استان یزد که شرایط قرمز کرونا دارد، دانست و افزود: شهرستان های انار، شهربابک و سیرجان به دلیل آنکه در جوار شهرهای قرمز استان های دیگر قرار دارند در شرایط خطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

وی تاکید کرد: طی هفته گذشته نشستی با مسئولان شهرستان های سیرجان، شهربابک و انار داشتیم که ضمن ریشه یابی علل و عوامل، توصیه ها و تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: نگرانی ما از ترددهای زیاد جاده ای در شمال استان است و ۲۸ هزار تردد جاده ای در شهرستان انار و در سیرجان ۵۲ هزار تردد در روز صورت می گیرد که باید تصمیمات جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان ها و شهربابک اتخاذ شود تا شاهد افزایش ابتلا به کرونا در آنها نباشیم.

وی اظهار داشت: حدود ۳۵ هزار تبعه افغان در شهرستان سیرجان بدون اردوگاه در سطح این شهر پراکنده هستند که متاسفانه هیچ راهی برای پرداخت هزینه های زیاد واکسیناسیون و درمان این اتباع نیست.

بصیری ادامه داد: با توجه به اینکه اتباع افغان هزینه های درمانی خود را پرداخت نمی کنند، بار مالی آنها به روی دوش دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان است که مقرر شد با دستگاه های مربوطه و نهادهای خیریه در این زمینه جلسه ای برای رفع این مشکل برگزار شود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13722

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.