• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

استان کرمان دارای بیشترین نیروگاه‌ خورشیدی کوچک در کشور است

  • کد خبر : 11689
  • 03 شهریور 1399 - 10:36
استان کرمان دارای بیشترین نیروگاه‌ خورشیدی کوچک در کشور است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: استان کرمان بیشترین آمار نیروگاه‌های کوچک مقیاس در سطح کشور را دارد. یحیی صادقی در نشست خبری اظهار داشت: ۱۲۰ هزار خانواده معادل ۱۰ درصد از مردم زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و در سال ۹۸ بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور توسط این کمیته […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: استان کرمان بیشترین آمار نیروگاه‌های کوچک مقیاس در سطح کشور را دارد.

یحیی صادقی در نشست خبری اظهار داشت: ۱۲۰ هزار خانواده معادل ۱۰ درصد از مردم زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و در سال ۹۸ بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور توسط این کمیته ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان داشت: در بحث ایجاد مشاغل خرد مانند کشاورزی، خدماتی و … موفق عمل کردیم که از مزایای آن عدم آسیب جدی به آنها با توجه به وضعیت اقتصادی بازار است.

وی با بیان اینکه خیران کاستی‌های اعتباری ما را جبران کردند، تصریح کرد: حجم مشارکت مردم به‌ویژه به ایتام بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو و طلبه زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: با توجه به تغییرات آموزشی ما به جد دنبال این هستیم که تمام دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند از تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما آمار دانش‌آموزان و دانشجویان را در بحث نیاز به تجهیزات الکترونیکی دریافت کرده و اکنون در حال تامین اعتبار برای خرید هستیم.

صادقی تصریح کرد: در سال گذشته رتبه سوم کشور را در جشن نیکوکاری داشتیم و امسال بر وجه نقد برای کمک‌های مردم تاکید داریم.

وی در ادامه ابراز داشت: در بحث نیروگاه‌های خورشیدی بعضی منابع خدادادی در سطح استان داریم که مغفول مانده است که تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد فروشنده برق به دولت هستند که میانگین آن بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است که به مددجویان کم‌توان اختصاص دارد.

مدیرکل کمیته امداد کرمان خاطرنشان کرد:  بهترین منطقه برای این پروژه بردسیر است و امسال برنامه‌ریزی کردیم یک هزار واحد به آن اضافه کنیم و اکنون استان کرمان بیشترین آمار نیروگاه‌های کوچک مقیاس در سطح کشور را دارد.

وی افزود: در بحث ایجاد اشتغال کمیته امداد ۴ هزار و ۵۰۰ مددجوی قالیباف در سطح استان دارد که در سال ۹۸ حدود ۵۰ میلیارد تومان درآمد این خانوارها بود و همچنین ۵۰ تن عسل توسط مددجویان تولید شده است.

صادقی با بیان اینکه در خانواده کمیته امداد مبتلا به کرونا داشتیم که کمک هزینه‌ای برای خانواده‌های فوت‌شدگان و مبتلایان اختصاص یافته است، گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر کمک مستقیم از کمیته امداد دریافت می‌کنند و مابقی شامل کمکهای موردی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11689
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.