• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12
فرماندار سیرجان:

استفاده از ظرفیت‌های بومی اولویت سرمایه‌گذاری در سیرجان است

  • کد خبر : 1337
  • 06 اردیبهشت 1397 - 7:56
استفاده از ظرفیت‌های بومی اولویت سرمایه‌گذاری در سیرجان است

فرماندار سیرجان گفت: استفاده از توانایی افراد بومی اولویت سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و روستاهای شهرستان سیرجان است. منصور مکی‌آبادی در جلسه اقتصاد مقاومتی بخش بلورد شهرستان سیرجان اظهار داشت: شرکت جهان فولاد سیرجان معین اقتصادی این بخش معرفی شده است که رفع بسیاری از مشکلات منطقه و اشتغال هم توسط همین شرکت در حال انجام […]

فرماندار سیرجان گفت: استفاده از توانایی افراد بومی اولویت سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و روستاهای شهرستان سیرجان است.

منصور مکی‌آبادی در جلسه اقتصاد مقاومتی بخش بلورد شهرستان سیرجان اظهار داشت: شرکت جهان فولاد سیرجان معین اقتصادی این بخش معرفی شده است که رفع بسیاری از مشکلات منطقه و اشتغال هم توسط همین شرکت در حال انجام است.

وی گفت: کاشت گیاهان دارویی، زرشک و زعفران و همچنین دامپروری و پرورش طیور با مساعدت معین اقتصادی از برنامه‌های اشتغال بخش بلورد است که به جوانان واجد‌الشرایط وام و تسهیلات کم‌بهره داده می‌شود.

فرماندار سیرجان گفت: استفاده از توانایی افراد بومی اولویت سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و روستاهای شهرستان سیرجان است.

علی عباسلو مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای مرمت خانه تاریخی شجاع‌پور ۳۰۰ میلیون تومان در فاز اول در نظر گرفته‌ایم و کار مرمت از نیمه دوم اردیبهشت آغاز خواهد شد و ایجاد پنج هکتار پارک جنگلی در جوار امامزاده حمزه (ع) به منظور جذب توریست و گردشگر در این منطقه است.

وی ادامه داد: در بخش یا روستاها برای اشتغالزایی هر نفر ۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، در حالی که در بخش صنعت برای هر نفر اشتغالزایی ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم و این فرصت مناسبی است تا بتوانیم اشتغالزایی را در منطقه بلورد بر اساس ظرفیت و نیروهای جوان و استعداد آنان داشته باشیم و از هر طرح اشتغالزا هم حمایت کنیم.

در ادامه این جلسه که با هدف اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان بیکار بخش بلورد برگزار شد، سهراب میرمحمدی مدیر روابط عمومی شرکت جهان فولاد گفت: از ابتدای کار قصد داشتیم رویای تولید فولاد در سیرجان را به حقیقت بدل کنیم.

وی ایجاد تعدادی غرفه در قالب بازارچه در سه راهی بلورد را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و فروش محصولات مردم محلی از برنامه‌های اشتغال شرکت جهان فولاد عنوان کرد و ابراز داشت: ایجاد ایستگاه اطفای حریق در منطقه بلورد برنامه دیگری است که به منظور حراست از منابع طبیعی این منطقه ایجاد می‌شود.

مهدی بیگمرادی بخشدار بلورد نیز گفت: آموزش بافت گلیم در بخش بلورد را در دستور کار داریم تا بتوانیم در بافت گلیم هم اشتغالزایی داشته باشیم.

وی افزود: با همت مردم و خیرین خیلی از جاده‌های بلورد بهسازی و نقاط حادثه‌خیز اصلاح شد و جاده باغ سنگی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به همت خیرین ساخته شد.

بیگمرادی عنوان کرد: افراد جویای کار را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم، اما هنوز برای جلب رضایت مردم باید بیشتر تلاش کرد و در آینده نزدیک روی بحث گردشگری و کشت گیاهان دارویی در منطقه بلورد تمرکز و برنامه‌ریزی بیشتری را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=1337

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.