• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

افت ۱٫۵ درصدی بورس در روز تداوم حمایت

  • کد خبر : 11661
  • 02 شهریور 1399 - 10:05
افت ۱٫۵ درصدی بورس در روز تداوم حمایت

حمایت های صورت گرفته از بورس توسط سازمان بورس اگرچه نتوانست جلوی روند نزولی بورس را در معاملات دیروز بگیرد اما سرعت افت را کاهش داد. به نحوی که دیروز تعداد نمادهای مثبت بازار بیشتر از روزهای قبل بود و شاخص کل هم ۱٫۵ درصد معادل حدود ۳۰ هزار واحد افت کرد. در معاملات دیروز […]

حمایت های صورت گرفته از بورس توسط سازمان بورس اگرچه نتوانست جلوی روند نزولی بورس را در معاملات دیروز بگیرد اما سرعت افت را کاهش داد. به نحوی که دیروز تعداد نمادهای مثبت بازار بیشتر از روزهای قبل بود و شاخص کل هم ۱٫۵ درصد معادل حدود ۳۰ هزار واحد افت کرد.

در معاملات دیروز باز هم غلبه عرضه هیجانی در بازار قابل مشاهده بود. سهامداران تازه وارد با وجود کاهش قابل توجه عرضه توسط حقوقی ها، به سرعت در محدوده مثبت بر حجم عرضه ها می افزودند و به این ترتیب دیروز هم در نمادهای زیادی با وجود رشد قیمت در دقایق ابتدایی نتوانستند به مدار صعود بازگردند. اما در برخی تک نمادهای بنیادین مثل فولاد مبارکه و ملی مس، روند صعودی سهام قابل مشاهده بود. در دیگر نمادها هم حجم عرضه کمتر از روزهای قبل بود اما روند کلی بازار همچنان نزولی است. گفتنی است افزایش سقف امکان خرید سهام توسط صندوق های با درآمد ثابت، سامان دهی عرضه سهام عدالت، بازگشت روال معاملات به حالت قبل و تعیین تکلیف عرضه  صندوق دارادوم، از جمله موارد حمایتی است که از هفته قبل در حمایت از بورس انجام شده و آثار خود را نیز به مرور بر بازار نشان داده است.
ثبت دارادوم؛ تلاش برای جذابیت قیمت گذاری
رئیس سازمان خصوصی سازی دیروز از ثبت دارادوم خبر داد و اعلام کرد که این صندوق روز چهارشنبه در بورس عرضه می شود. در حالی که هنوز فرمول قطعی قیمت گذاری مشخص نشده، چراغی عضو شورای عالی بورس گفت: مدل قیمت گذاری دارا دوم در دولت در دست بررسی است تا با جذابیت خوبی به مردم عرضه شود.
علاوه بر این حمایت ها از بازار ادامه دارد تا روند اصلاحی فعلی پایان یابد و تبدیل به ریزش نشود.  دیروز نیز شورای عالی بورس برای بررسی وضعیت بازار تشکیل جلسه داد. در خصوص این جلسه، سلاح ورزی، عضو شورای عالی بورس ، از حمایت های هوشمند دولت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: نظر اعضای شورای عالی بورس به اتفاق آرا این بود که تحولات اخیر بازار سرمایه ایران به نوعی اصلاح معمول بوده که در ذات بازار سرمایه است و نمی توان از آن تلقی ریزش داشت.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11661
  • منبع : خراسان

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.