• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
میدل ایست آی:

افزایش دستگیری‌ها در ترکیه قبل از انتخابات؛ بازداشت ۱۱۰ نفر

  • کد خبر : 16436
  • 05 اردیبهشت 1402 - 20:20
افزایش دستگیری‌ها در ترکیه قبل از انتخابات؛ بازداشت ۱۱۰ نفر

ترکیه از دستگیری بیش از صد نفر در عملیات ضد تروریستی پیش از برگزاری انتخابات خبر داد. به گزارش فارس، پلیس ترکیه روز سه شنبه  ۱۱۰ نفر را در سراسر این کشور در عملیات «ضد تروریستی» قبل از انتخابات بازداشت کرد. به نوشته وبگاه «میدل ایست آی» سیاستمداران، وکلا و روزنامه نگاران از جمله دستگیرشدگان […]

ترکیه از دستگیری بیش از صد نفر در عملیات ضد تروریستی پیش از برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش فارس، پلیس ترکیه روز سه شنبه  ۱۱۰ نفر را در سراسر این کشور در عملیات «ضد تروریستی» قبل از انتخابات بازداشت کرد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست آی» سیاستمداران، وکلا و روزنامه نگاران از جمله دستگیرشدگان هستند .این عملیات در شهر «دیاربکر»  در جنوب شرقی ترکیه با اکثریت کرد متمرکز بود، اما تا ۲۱ استان گسترش یافت.

 به دنبال این حادثه، یکی از نمایندگان «حزب دموکراتیک خلق‌ها» این عملیات را متهم کرد. «طیب تمل» نماینده این حزب در توییتی نوشت: «در آستانه انتخابات، از ترس از دست دادن قدرت، دوباره به عملیات بازداشت روی آوردند.»

وی افزود که ده‌ها نفر از اعضای ارشد حزب او در میان بازداشت شدگان صبح سه شنبه در دیاربکر بودند. این حزب متهم به ارتباط با حزب  تروریستی «پ‌ک‌ک» است که از سال ۱۹۸۴ با دولت ترکیه درگیر است.

در تحولی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ابراز سخنانی درباره انتخابات حساس ریاست جمهوری آتی در این کشور پرداخت.

وی در سخنرانی خود گفت: «انتخابات پیش رو به نقطه عطفی تبدیل شده است که نه تنها آینده کشور ما را برای پنج سال، بلکه برای نیم قرن بعدی تعیین خواهد کرد».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «مخالفان تلاش برای تغییر سیاست خارجی ملی ترکیه را دارند، سیاست خارجی که توانست حق حاکمیت کشور را در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به کار بگیرد.»

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=16436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.