• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در ۷ روز گذشته

  • کد خبر : 13868
  • 19 آبان 1400 - 13:28
افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در ۷ روز گذشته

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: اکنون مصرف گاز بخش خانگی به ۴۸۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است. «محمدرضا جولای» امروز با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی در هفته گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب […]

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در یک هفته گذشته خبر داد و گفت: اکنون مصرف گاز بخش خانگی به ۴۸۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

«محمدرضا جولای» امروز با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی در هفته گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است، افزود: این رقم اکنون به ۴۸۰ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.
وی ادامه‌داد:  مقایسه مصرف با سال گذشته درست نیست، زیرا سال گذشته دمای هوا بالاتر بود.

مدیر دیسپچینگ (مدیریت یکپارچه تولید، توزیع و مصرف) شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۹۹ را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش ۲ درجه‌ای دما نسبت به پارسال دارد.

پیش از این نیز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هشدار داده بود که با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌شود با توجه به برودت هوا، مصرف گاز در آینده به بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.
«مجید چگنی» گفت: با توجه به موج جدید سرما که اواخر هفته گذشته وارد کشور شد و بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش مصرف را در پی داشت، اکنون با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی مواجه هستیم.

وی افزود: از آنجایی که کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که افزایش مصرف همچنان در مناطق شمالی و شمال‌شرق ادامه داشته باشد، به‌طور طبیعی فشار بسیار سنگینی روی شبکه گاز وارد خواهد شد، ضمن آنکه بیشترین مصارف در مناطق شمالی کشور در سه استان مازندران، گلستان و گیلان، همچنین خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده است.

امسال سرمای هوا زودتر آغاز شد و مصارف گاز به‌شدت افزایش یافت؛ به این معنی که از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۹۹ را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش ۲ درجه‌ای دما نسبت به پارسال است.

بر همین اساس با تکمیل تعمیرات اساسی، ظرفیت فرآورش گاز به حداکثر رسیده و ذخیره‌سازی نزدیک به چهار میلیارد مترمکعبی در دو مخزن ذخیره‌سازی «سراجه» و «شوریجه» نیز انجام شده است.

با این حال بدون اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم، امکان عبور از زمستان بدون قطعی گاز مشکل خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=13868

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.