• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
استاندار کرمان:

امکان واکسیناسیون روزانه ۵۰ هزار نفر در استان وجود دارد

  • کد خبر : 12427
  • 14 شهریور 1400 - 12:06
امکان واکسیناسیون روزانه ۵۰ هزار نفر در استان وجود دارد

استاندار کرمان گفت: اکنون ظرفیت تزریق واکسن در استان کرمان روزانه ۳۰ هزار دوز است که می‌توانیم ظرف یک الی دو روز آینده آن را به ۵۰ هزار دوز در روز افزایش دهیم. علی زینی‌وند در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان ضمن تبریک هفته تعاون و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضوی گفت: با روند نزولی که مبتلایان […]

استاندار کرمان گفت: اکنون ظرفیت تزریق واکسن در استان کرمان روزانه ۳۰ هزار دوز است که می‌توانیم ظرف یک الی دو روز آینده آن را به ۵۰ هزار دوز در روز افزایش دهیم.

علی زینی‌وند در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان ضمن تبریک هفته تعاون و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضوی گفت: با روند نزولی که مبتلایان در استان کرمان در پیش گرفته‌اند می‌توانیم نتایج جلسات ستاد مدیریت کرونا و همکاری مسئولین را خوب ارزیابی کنیم و امیدواریم که شاهد ادامه این روند باشیم.

زینی وند با بیان اینکه واکسیناسیون جلوی شیوع بیماری را نمی‌گیرد و فقط باعث کاهش مرگ و میر شده است، اظهار کرد: روند کاهشی در آمار مبتلایان نباید باعث عادی انگاری در بین مردم شود و اتفاقاً باید بیشتر مراقبت کنیم تا کنترل از دستمان خارج نشود.

وی ادامه داد: اکنون ظرفیت تزریق واکسن در استان روزانه ۳۰ هزار دوز است که می‌توانیم ظرف یک الی دو روز آینده آن را به ۵۰ هزار دوز در روز افزایش دهیم.

استاندار کرمان در رابطه به بازگشایی مدارس گفت: پیشنهاد من این است که با توجه به شرایط کنونی استان و زیرساخت‌هایی که در سال گذشته در فضای مجازی برای تحصیل دانش آموزان ایجاد شده کلاس‌های درس با تعداد کم و یا به صورت شیفتی برگزار شوند به این صورت که ۱۵ نفر حضوری و ۱۵ نفر مجازی که به صورت یک روز در میان یا هفتگی جابجا شوند.

زینی وند ادامه داد: کمیته‌ای برای بررسی پیشنهادات، شرایط و ضوابط مدارس و دانشگاه‌ها با حضور مسئولین استان‌ها تشکیل شده است و در صورت اجماع توسط ستاد ملی تاریخ و شرایط بازگشایی اعلام خواهد شد.

وی در خصوص دورکاری کارکنان آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه احتمال بازگشایی مدارس مانند سال قبل به صورت مجازی وجود دارد پس تا اعلام زمان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس، آموزش و پرورش باید تدبیری اتخاذ کند تا با دورکاری کارکنان حداکثر بهره وری را داشته باشد.

استاندار کرمان در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: در صورت به حد نصاب رسیدن واکسیناسیون اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند و طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کارت دانشجویی برای واکسیناسیون دانشجویان ملاک خوبی است.

زینی وند همچنین ادامه داد: برای واکسینه کردن اتباع خارجی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا به مردم لطمه‌ای وارد نشود و شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان آمادگی واردات واکسن را داشته باشند که بعد از واکسینه کردن کارکنان خود مابقی را در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار دهند.

وی همچنین در رابطه با برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: تاکنون ستاد ملی کرونا با قطعیت لازمه شرکت در مراسم اربعین را دریافت دو دوز واکسن کرونا اعلام کرده است ولی هنوز عراق نظر خود را اعلام نکرده است.

استاندار در پاسخ به سوالی در رابطه با بازگشایی اصناف گفت: با احتیاط و مراقبت‌های فراوان و بازرسی‌های مداوم مخالف بازگشایی اصناف نیستم ولی در این خصوص باید تابع نظر دانشگاه علوم پزشکی باشیم تا با بازگشایی یکباره، باعث عادی انگاری در بین مردم نشویم چون این روند بسیار شکننده است.

زینی وند با بیان اینکه کارخانجات اکسیژن سازی باید آمادگی بحران را داشته باشند، گفت: با تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین منابع برای این کارخانه‌ها باید ظرفیت تولید حداکثر ۷۲ تن اکسیژن در روز را به ۸۰ تن برسانیم تا در صورت بروز بحران نیاز به وارد کردن اکسیژن از سایر استان‌ها نباشیم.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=12427
  • منبع : مهر

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.