• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
شبکه برق:

بارندگی ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد

  • کد خبر : 3798
  • 10 اردیبهشت 1398 - 11:08
بارندگی ها مشکل تامین برق تابستان را برطرف کرد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: شبکه برق کشوربا وقوع سیل هیچ مشکلی نداشت و اکنون این شبکه در پایداری کامل است و بارندگی ها مشکل برق تابستان را برطرف ساخت. «داود فرخزاد»در گفت و گوبا خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: شبکه برق در اوج بحران که در تعطیلات نوروزی بود و با وجود آنکه […]

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: شبکه برق کشوربا وقوع سیل هیچ مشکلی نداشت و اکنون این شبکه در پایداری کامل است و بارندگی ها مشکل برق تابستان را برطرف ساخت.

«داود فرخزاد»در گفت و گوبا خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: شبکه برق در اوج بحران که در تعطیلات نوروزی بود و با وجود آنکه سیل در استان های خوزستان، لرستان و گلستان خیلی خسارت رسانده بود، حادثه ای جدی که منجر به قطع برق شود، نداشت.

وی با بیان اینکه شبکه اصلی برق کشور در این چند استان واقع شده است، اضافه کرد: به جز چند استان که به دستورسازمان مدیریت بحران و برای جلوگیری از برق گرفتگی به صورت محدود و عمدی برق قطع شد، هیچ قطع برقی به خصوص در استان خوزستان ایجاد نشد.

این مقام مسئول در صنعت برق خاطرنشان ساخت: صنعت برق توانست این واقعه را که درسال های گذشته از لحاظ گستردگی و تداوم ۱۴ الی ۱۵ روز سیل به صورت بسیار شدید ادامه داشت، بی نظیر بود، مدیریت کند.
وی تصریح کرد: یک مورد قطعی برق ناشی از سیل بوجود نیامد و اکنون شبکه برق در پایداری کامل است و هیچ مشکلی در تامین برق نیست.

فرخزاد در باره تامین برق برای تابستان هم گفت: با توجه به بارندگی هایی که اتفاق افتاده سد های کشور به طور کامل می توانند بهره برداری شوند و معنای آن این است که از لحاظ تولید هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: در باره شبکه هم دربرخی نقاط محدود که به دلیل وقوع سیل دکل ها سقوط کرده بودند، تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به مدار خواهند آمد و از نظر تامین برق امسال مشکلی نخواهیم داشت و برخلاف سال گذشته که بسیار سال سختی از نظر تامین آب بود، امسال تابستانی بسیار خوب خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا «محمود رضاحقی فام» معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ۲۸ فروردین ماه در باره میزان خسارت صنعت برق از سیل، گفته بود، برآورد میزان خسارت ها که در طول زمان درحال تغییر است، اکنون میسر نیست، اما آخرین برآوردها رقم ۶۵۲ میلیارد تومان بوده که امکان افزایش هم خواهد داشت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از تشکیل کمیته ای خبر داد که به محض فروکش کردن آب در هر منطقه، در آن محل حضور یافته و برای برآورد میزان خسارت ها اقدام می کند. این کمیته علل بروز حادثه را بررسی می کند.

* افزایش توان تولید برق در نیروگاه های برق آبی
وی درباره توان تولید برق توسط نیروگاه های برق آبی، خاطرنشان ساخت: در زمان اوج مصرف پارسال، چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار مگاوات برق در نیروگاه های برق آبی تولید شد؛ این درحالی است که قدرت نصب شده آنها بیش از ۱۱ هزارمگاوات است و به دلیل کمبود آب، از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.

حقی فام افزود: امسال به دلیل افزایش بارندگی ها تراز آب سدها به حد زیاد رسیده است؛ بنابراین بیشترین توان تولید از این نیروگاه ها دریافت خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: امسال نیروگاه های برق آبی ۹ هزار تا ۱۰ هزارمگاوات برق توان تولید خواهند داشت و به این ترتیب پنج هزارمگاوات به قدرت تولید اضافه خواهند کرد.

هم اکنون طول شبکه‌های برق ایران به ۹۲۳ هزار و ۴۵۲ کیلومتر رسیده که از این میزان ۱۲۵ هزار ۶۵۵ کیلومتر مدار آن به طول خطوط انتقال و فوق توزیع اختصاص دارد.

همچنین آمار‌های شرکت توانیر، طول شبکه‌های توزیع برق کشور را ۷۹۷ هزار و ۷۹۷ کیلومتر نشان می‌دهد و این آمار‌ها نشانگر آن است که تا آخر آذرماه امسال، درمجموع طول شبکه‌های برق کشور به ۹۲۳ هزار و ۴۵۲ کیلومتر رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مجموع طول خطوط برق کشور شامل بخش انتقال، فوق توزیع و توزیع، بیش از ۷۲ برابر قطر کره زمین است.

این آمار‌ها همچنین بیانگر رشد ۱۱۲ هزار و ۹۲ کیلومتری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع کشور نسبت به سال ۱۳۵۷ است.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=3798
  • منبع : ایرنا

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.