• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
24

«بافت» ۲ ماه فرماندار ندارد

  • کد خبر : 11357
  • 23 تیر 1399 - 10:26
«بافت» ۲ ماه فرماندار ندارد

بافت- در حالی دو ماه از چهارمین استعفای فرماندار بافت می‌گذرد که همچنان سکان دار جدید برای عالی‌ترین دستگاه دولتی این شهرستان معرفی نشده و مردم از تعلل مسئولان در تصمیم گیری گلایه‌مندند. ۱۸ اردیبهشت ۹۹ بود که فتحعلی حمزه جواران فرماندار بافت در جلسه شورای اداری این شهرستان خبر استعفایش را اعلام کرد، او […]

بافت- در حالی دو ماه از چهارمین استعفای فرماندار بافت می‌گذرد که همچنان سکان دار جدید برای عالی‌ترین دستگاه دولتی این شهرستان معرفی نشده و مردم از تعلل مسئولان در تصمیم گیری گلایه‌مندند.

۱۸ اردیبهشت ۹۹ بود که فتحعلی حمزه جواران فرماندار بافت در جلسه شورای اداری این شهرستان خبر استعفایش را اعلام کرد، او علت کناره گیری اش از این سمت را بیماری و مشکلات شیمیایی و جسمانی اعلام کرد.

البته بنا به گفته حمزه جواران این اولین باری نبود که او درخواست استعفا از فرمانداری را مطرح کرده بود چرا که در سال ۹۸ هم سه بار دیگر این درخواست را اعلام کرده بود اما مورد موافقت مسئولان استان قرار نگرفت.

حمزه جواران در آخرین باری که مساله استعفای خود را مطرح کرد این وعده را داد که تا دوشنبه همان هفته یعنی ۲۲ اردیبهشت امسال جایگزین وی مشخص می‌شود؛ اما اکنون با گذشت بیش از دو ماه شهرستان بافت بدون فرماندار رها شده است آن هم در شرایطی که وضعیت غیرعادی در سراسر جهان، کشور، استان و بالطبع شهرستان بافت به دلیل شیوع کرونا وجود دارد.

حمزه جواران بعد از اعلام استعفایش دیگر در فرمانداری بافت حضور نیافت و گفته می‌شود در مرخصی به سر می‌برد و امور شهرستان از طریق معاونان فرمانداری در حال انجام است. اما نبود عالی‌ترین مقام اجرایی که دارای اختیارات بیشتری نسبت به معاونان فرماندار است مشکلاتی زیادی را برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است و این سوال مطرح می‌شود که آیا اختیارات در حد فرماندار به معاونان داده شده است؟

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است وضعیت شهرستان بافت در اعتبارات سال ۹۹ است، در حالی در فصل اعتبارات مسئولان ارشد شهرستان‌ها تمام توان خود را برای جذب اعتبارات به کار می‌گیرند که بافت از نبود فرماندار رنج می‌برد؛ و باز هم این سوال در ذهن‌ها نقش می‌بندد که اینکه در نبود فرماندار این مساله مهم تا چه اندازه پی گیری شده و حق و حقوق مردم بافت ادا شده است.

فرمانداری بافت سکان دار ندارد

مریم یکی از شهروندان بافتی است، او به مهر گفت: اردیبهشت ماه بود که خبر استعفای فرماندار را شنیدم اما همچنان خبری از معرفی فرماندار جدید نیست؛ شهرستان بافت نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی در این زمینه دارد چرا که در شرایط شیوع کرونا نیاز داریم فردی دلسوز در رأس امور قرار گیرد.

او ادامه داد: برای انسجام و وحدت رویه نیاز است یک فرد در رأس امور باشد که دستگاه‌های دولتی را در مسیر درستی هدایت کند، اعتبارات شهرستان را پی گیری کند و مشکلات را رصد و برای رفع آنها چاره اندیشی کند اما متأسفانه هنوز با وجود مشکلات فراوان، برای بافت فرماندار جدید معرفی نکرده‌اند.

امیر هم گرانی‌ها در بافت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما در بافت مشکلات زیادی داریم؛ در شرایط شیوع کرونا علاوه بر نیاز به چاره اندیشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مهار بیماری؛ بسیاری از افراد سودجو با افزایش قیمت‌ها بر مشکلات ما افزوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرستان بافت است، گفت: این شهرستان نیازمند پی گیری وضعیت پروژه‌ها و رسیدگی به امور اقتصادی است؛ چرا آقای استاندار با وجود گذشت دو ماه هنوز فرمانداری برای بافت انتخاب نکرده است تا این اوضاع سر و سامان پیدا کند؟

استعفایی که بعد از ۲ ماه تعیین تکلیف نشده است

رئیس شورای شهر بافت  اظهار داشت: قریب به دو ماه از رفتن فرماندار می‌گذرد البته فرماندار استعفا داده است ولی هنوز استعفایش در استان پذیرفته‌نشده است.

امیر قلی پژمان با اشاره به مشکلات کرونا اظهار کرد: در چنین شرایطی بافت نیاز به فرماندار دارد تا بتوانیم از حضور این مسئول در جلسات و برنامه‌ها که در رابطه با سلامت جامعه و مردم است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در این دو ماه گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده و همه مردم خواهان این هستند که هر چه زودتر فرماندار تعیین تکلیف شود یا حداقل سرپرست برای فرمانداری مشخص شود.

رئیس شورای شهر بافت بیان کرد: معاونان فرماندار کارها را پیش می‌برند ولی عدم حضور فرماندار در این شهرستان باعث شده خیلی از مشکلاتی که در این شهرستان است برطرف نشود.

قلی پژمان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت بافت از نظر شیوه کرونا قرمز و شرایط بسیار سخت است، افزود: با توجه به تعداد بالای مسافران نمی‌توانیم امکانات بهداشتی خوبی در شهرستان داشته باشیم.

گلایه‌مندی از مسئولان استانی به دلیل تعلل در انتخاب فرماندار بافت

دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی شهرستان بافت هم اظهار داشت: قریب به دو ماه از استعفای فرماندار شهرستان بافت می‌گذرد و هم‌اکنون فرمانداری توسط معاونان اداره می‌شود.

احسان علی ملایی ادامه داد: متأسفانه در این مدت هیچ اقدامی از جانب استاندار کرمان برای معرفی فرماندار یا سرپرست صورت نگرفته است که این نشان‌دهنده نبود دغدغه از جانب مسئولان استانی است.

وی گفت: بافت یکی از شهرستان‌های مهم استان کرمان هست و در حال حاضر برخی پروژه‌هایی در شهرستان در حال اجراست که باید از جانب بالاترین مقام اجرایی شهرستان (فرماندار) پی گیری شود؛ بنابراین مسئولان استانی باید به منظور هماهنگی و سرعت در انجام پروژه‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی فرماندار برای شهرستان اقدام کنند.

دبیر قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی شهرستان بافت بیان کرد: آنچه امروز در بسیاری از مسئولیت‌ها شاهد هستیم عدم کادرسازی و جانشین پروری است که گاهی منجر به وجود این اتفاقات در مسئولیت‌ها می‌شود. بی‌شک اگر کادر سازی به‌درستی انجام شود هرگز ما شاهد مسائلی این چنینی که شهرستان با این قدمت به مدت دو ماه بدون فرماندار باشد نخواهیم بود.

اگر برای شهرستان بافت فرماندار معرفی نمی‌کنید فرمانداری را تعطیل کنید

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها مهرداد امینی زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها هم در خردادماه در نامه‌ای به استاندار کرمان از عدم معرفی فرماندار شهرستان بافت انتقاد کرد.

او در این نامه اظهار کرد: دلایل عدم معرفی فرماندار شهرستان بافت چیست؟ امروزه در حالی‌که قریب ۲۵ درصد از سال ۹۹ سپری‌شده و سایر شهرستان‌های کشور در حال پیگیری، تبادل‌نظر و کار کارشناسی برای تشکیل جلسات کمیته برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات سال ۹۹ هستند شهرستان بافت اندر خم یک کوچه گرفتار شده است.

امینی زاده خطاب به استاندار کرمان گفت: این حداقل انتظار و بدیهی‌ترین خواسته مردم شریف این شهرستان از دولت است و انتظار می‌رود هر چه زودتر این مهم تعیین تکلیف شود و اگر هم تصور این می‌رود که شهرستان بنا به هر دلیل نیاز به فرماندار ندارد، دستور دهید فرمانداری تعطیل شود.

بافت یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های استان کرمان است و در جنوب غربی این استان قرار دارد و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت فعلی شهرستان بافت حدود ۸۴ هزار و ۱۰۳ نفر است. این شهرستان ظرفیت‌های بیشماری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، صنایع و کشاورزی دارد و یکی از قطب‌های تولید گردو در کشور به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://sirjannews.ir/?p=11357
  • منبع : مهر

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های بسیار طولانی منتشر نخواهد شد.